Мэты: узнавіць і сістэматызаваць
веды па розных раздзелах мовы; удасканальваць практычныя ўменні і навыкі;
садзейнічаць развіццю ўважлівасці, хуткасці, фарміраванню акуратнасці,
самастойнасці пры выкананні заданняў; падтрымліваць цікавасць да беларускай
мовы.
Мэты: працягваць знаемства
вучняў з аднароднымі членамі сказа; выпрацоўваць навыкі і ўменні правільна
расстаўляць знакі прыпынку ў сказах з аднароднымі члннамі, дзе есць
абагульняльныя словы; развіваць уменне лагічна і доказна выкладаць думкі;
ацэньваць веды свае і таварыша; выхоўваць любоў да роднага краю, да прыроды.
Мэты: ü Засвоіць адасабленне, як сэнсавае і
інтанацыйнае выдзяленне сказа;
ü Зразумець сутнасць адасобленых
акалічнасцей ( слайд №2)
Задачы:
•
Развіваць
уменне адасабляць члены сказаў;
•
Звярнуць
увагу на адметнасць адасобленых акалічнасцей, выражаных дзеепрыслоўямі і
дзеепрыслоўнымі зваротамі, ад фразеалагізмаў тыпу на ноч глездячы;
•
Навучыцца
адрозніваць словы тыпу стоячы, лежачы і
пад. ад адасобленых дзеепрыслоў ( слайд №3)
Мэта:
Абагуліць
і сістэматызаваць веды вучняў па тэме
"Адасобленыя члены сказа. Знакі прыпынку пры адасабленні”.
Пазнаёміць
са сферай выкарыстання адасобленых членаў сказа.
Выпрацоўваць
уменні вызначаць адасобленыя члены сказа ў структуры сказаў; правільна
інтанаваць сказы з адасабленнямі; акрэсліваць умовы адасаблення; фармуляваць
адпаведнае пунктуацыйнае правіла; вызначаць сэнсава-стылістычную ролю ў тэксце;
ужываць гэтыя канструкцыі ва ўласным вусным і пісьмовым маўленні.
Мэты: сістэматызаваць і
паглыбіць веды вучняў пра аднародныя члены
сказа, іх ролю ў тэкстах; вучыць вучняў свядома,
абгрунтавана вызначаць
аднародныя члены ў сказах, вымаўляць з інтанацыяй
пералічэння ці супастаўлення, ставіць да іх пытанні, вызначаць сінтаксічную
ролю;
складаць сказы па графічных схемах,
ствараць тэксты па малюнку,
выхоўваць паважлівыя адносіны да
беларускай мовы, Бацькаў-
шчыны.
План-канспект урока
Мэты: 1.
Аднавіць веды пра азначэнне як даданы член сказа
2. Вучыць вучняў здабываць веды самастойна і ў сумесным пошуку.
3. Фарміраваць нацыянальную свядомасць вучняў.
Форма: лінгвістычная
майстэрня.
План-канспект урока
Мэты:
Ø Дапамагчы вучням
пазнаёміцца з граматычнымі значэннямі акалічнасці;
Ø спрыяць разуменню таго,
што ўсякае дзеянне абумоўлена прычынай, мэтай, адбываецца ў вызначана час, мае
пэўны вынік, а значыць акалічнасныя значэнні прычыны, мэты, часу, месца,
спосабу дзеяння і інш. заўсёды суправаджаюць пэўнае дзеянне або стан;
Ø выпрацоўваць уменні
вызначаць у сказе акалічнасці і іх прыватныя значэнні, ставіць сінтаксічнае
(лагічнае) пытанне, знаходзячы словы, з якімі гэтыя акалічнасці звязаны, даваць
ім сінтаксічную і марфалагічную характарыстыку;
Ø развіваць лагічнае
маўленне вучняў;
Ø выхоўваць любоў і павагу
да роднай мовы.
План-канспект урока
Мэта: Прааналізаваць дапушчаныя памылкі, зрабіць работу над імі;
паўтарыць правілы па
дадзеных тэмах; зрабіць карэкцыю ведаў; развіваць вусную і
пісьмовую мову
вучняў; выхоўваць пачуцце зацікаўленасці да роднага слова.
План-канспект урока
Мэты:
ü вучыць рабіць
параўнальна-супастаўляльны аналіз складаназлучаных сказаў і простых сказаў з
аднароднымі членамі;
ü удасканальваць навык
пастаноўкі знакаў прыпынку; абгрунтаваць пастаноўкі варыянтных знакаў прыпынку;
ü развіваць вусную і
пісьмовую мову вучняў.
План-канспект урока
Мэта: асэнсаваць віды сказаў па інтанацыі, мэце
выказвання, вызначыць іх асаблівасці, пастаноўку знакаў прыпынку на канцы
сказаў, замацаваць веды па тэме "Сказ”, развіваць мову, мысленне, пашыраць
слоўнікавы запас, выхоўваць патрыятызм, любоў да радзімы
Тып: камбініраваны
План-канспект урока
Мэты:
Ø Навучыць адрозніваць двухсастаўныя
і аднасастаўныя сказы, фарміраваць уменні размяжоўваць тыпы аднасастаўных
сказаў па сэнсавых і граматычных прыметах, вызначаць безасабовыя сказы; Ø удасканальваць навык
пастаноўкі коскі ў складаным сказе, калі ў яго ўваходзяць часткі з адным
галоўным членам; Ø вучыць карыстацца
аднасастаўнымі сказамі ва ўласным вусным і пісьмовым маўленні;
Ø выхоўваць любоў і павагу
да роднай мовы.
Мэты:
Навучальная:
Замацаваць веды навучэнцаў
па такiм вiдам маўленчай дзейнасцi, як слуханне, гаварэнне,
чытанне i пiсьмо; фармiраваць уменне выразнага
чытання вершаў; работы з тэкстам; Выхаваўчая:
На прыкладах з мастацкай лiтаратуры выхоўваць
пачуцце любовi, павагi, пяшчоты і ласкi да самага блiзкага
чалавека - мацi;
Развiццёвая:
Развiваць творчае мысленне вучняў; развiваць маналагiчную мову пры адказах на пытаннi, уменне дакладна выражаць свае думкi;
Метадычныя:
Паказаць выкарастанне на ўроку беларускай мовы
элементаў тэхналогii "Французскiя педагагiчныя майстэрнi”.
Форма ўрока: нетрадыцыйны
ўрок «Урок шчырых думак».
План-канспект урока
Мэты:
ü садзейнічаць паглыбленню ведаў школьнікаў
пра падоўжаныя зычныя як характэрную з’яву фанетыкі, іх вымаўленне і
абазначэнне на пісьме;
ü фарміраваць навыкі размежавання фанетычнага
падаўжэння і марфалагічнага падваення, самастойнага мыслення, асэнсавання і
структурыравання інфармацыі, уменне працаваць у групе;
ü выхоўваць упэўненасць у сабе, разуменне
каштоўнасці сваіх думак і ідэй.
План-канспект урока
Мэты: паглыбляць у вучняў уяўленне пра сістэму гукаў беларускай мовы, паказаць іх
ролю ў мове як кампанентаў слоў і сродкаў іх адрознення;выпрацоўваць уменне
чуць, вылучаць гукі, абазначаць іх літарамі, удасканальваць навык літаратурнага
вымаўлення гукаў і іх спалучэнняў у маўленчай плыні; выхоўваць цікавасць да
роднай мовы.
План-канспект урока
Мэта. Паглыбіць веды
вучняў аб даданых
членах сказа. Даць
паняцце аб дапаўненні, азначэнні
i акалічнасці. Выпрацоўваць
уменне вызначаць i
адрозніваць галоўныя i даданыя члены сказа. (На першым уроку не
акцэнтаваць увагу вучняў на вызначэнне часцін мовы, якімі выражаюцца даданыя
члены.) Прывіваць цікавасць да чытання лінгвістычных казак. Выхоўваць моўны
этыкет у школьнікаў пры знаёмстве i гутарцы.
План-канспект урока
Тып: урок-блок
у форме казкі
Мэты:
Ø
паглыбіць веды вучняў пра даданыя члены
сказа;
Ø
даць паняцце аб дапаўненні, азначэнні,
акалічнасці; Ø
пазнаёміць з іх графічным абазначэннем;
Ø
выпрацоўваць уменне вызначаць і
адрозніваць галоўныя і даданыя члены сказа;
Ø
удасканальваць уменне ставіць ад
галоўных членаў да даданых сэнсавыя пытанні;
Ø
фарміраваць уяўленне пра ролю кожнага
даданага члена ў саставе сказа і вызначаць, якімі часцінамі мовы яны выражаны;
Ø
прывіваць цікавасць да чытання
лінгвістычных казак;
Ø
узбагачаць слоўнікавы запас вучняў;
Ø выхоўваць
моўны этыкет у школьнікаў пры знаёмстве і гутарцы.
Форма
правядзення: Дальтан-урок
Мэта: паўтарыць, што называецца
дапаўненнем, на якія пытанні адказвае, да якога члена сказа адносіцца;
пазнаёміцца са спосабамі выражэння дапаўнення, з яго відамі; удасканальваць
уменне знаходзіць дапаўненні ў сказах, вызначаць спосаб іх выражэння і від;
прывіваць любоў да родных мясцін.
Дальтан-заданне
Мэта: выконваючы дадзенае заданне, ты паўторыш,
што называецца дапаўненнем, на якія пытанні адказвае, да якога члена сказа
адносіцца; ты пазнаёмішся са спосабамі выражэння дапаўнення, з яго відамі; ты
будзеш удасканальваць сваё ўменне знаходзіць дапаўненне ў сказе, вызначаць
спосаб яго выражэння, яго від.
Комплексная дыдактычная мэта : у выніку выканання модуля вучні павінны ведаць: сінтаксічныя прыметы БСС, іх будову, сэнсава-граматычныя адносіны паміж часткамі , ролю ў тэксце, умовы пастаноўкі двукроп’я ў БСС; умець: знаходзіць БСС у тэкстах, абгрунтоўваць мэтазгоднасць іх ужывання, вызначаць сэнсава-граматычныя адносіны паміж часткамі і правільна інтанаваць у моўнай плыні, абгрунтоўваць пастаноўку двукроп’я у БСС, будаваць такія сказы, карыстацца імі як сінтаксічнымі сродкамі ў вуснай і пісьмовай мове.
План-канспект урока
Мэта:
1.
З дапамогай мультымедыйных сродкаў паглыбіць і
сістэматызаваць веды вучняў пра дзеепрыметнік, замацоўваць уменне знаходзіць дзеепрыметнікі
і вызначаць іх граматычныя прыметы, выдзяляць дзеепрыметныя звароты на пісьме
(у неабходных выпадках). Дапамагчы вучням засвоіць парадак марфалагічнага
разбору дзеепрыметніка.
2.
Развіваць камунікацыйныя здольнасці вучняў, мысленне,
памяць і ўвагу.
3.
Выхоўваць павагу да роднай мовы
Тып урока: Урок падагульнення і сістэматызацыі
План-канспект урока
Мэты: 1)
паўтарыць асаблівасці ўтварэння і ўжывання дзеепрыметнікаў і дзеепрыслоўяў;
2) развіваць
уменне правільна ўтвараць дзеяслоўныя формы, адрозніваць дзеепрыметнікі ад
дзеепрыслоўяў, выкарыстоўваць іх у перакладах з рускай мовы на беларускую;
3) выхоўваць
сістэму агульначалавечых каштоўнасцяў.
Тып урока: урок паўтарэння
і абагульнення
Мэты:
1)
абагульніць веды вучняў па тэме "Дзеепрыметнік”, праверыць і выявіць узровень
уменняў і навыкаў;
2) развіваць
уменне сканцэнтраваць свае магчымасці ў незнаёмай сітуацыі;
3) выхоўваць
цікавасць да вывучэння беларускай мовы пры выкарыстанні новых інфармацыйных
тэхналогій.
Абсталяванне: асабістыя карты заданняў у
вучняў, карта РБ.
Тып урока: абагульняючы ўрок
Дальтан-заданне
Трэба ведаць: граматычныя категорыі
дзеепрыметніка, яго правапіс.
Трэба ўмець: адрозніваць дзеепрыметнік ад
іншых форм дзеслова, знаходзіць дзеепрыметныя звароты і расстаўляць знакі
прыпынку пры іх, утвараць дзеепрыметнікі, ужываць у вуснай і пісьмовай мове.
План-канспект урока
Задачы:
1. замацаваць уменне знаходзіць у тэксце дзеепрыметнікі і вызначаць іх
сінтаксічную функцыю;
2. паўтарыць напісанне суфіксаў дзеепрыметнікаў, марфалагічны разбор,
словаўтваральны разбор; 3. захоўваць арфаграфічныя нормы пры напісанні не (ня) з дзеепрыметнікамі;
4. замацаваць паняцце "дзеепрыметны зварот”, паўтарыць правілы пастаноўкі
знакаў прыпынку пры ім;
5. захоўваць асаблівасці перакладу дзеепрыметнікаў з рускай мовы на
беларускую;
6. карыстацца дзеепрыметнікамі, дзеепрыметнымі зваротамі пры выкананні
творчых прац.
План-канспект урока
Мэта: паглыбіць і сістэматызаваць веды вучняў па
асноўных пытаннях тэмы; удасканальваць уменні адрозніваць дзеепрыслоўі,
выяўляць іх сэнсава-стылістычную ролю ў тэкстах, даваць марфалагічную
характарыстыку; развіваць маўленне вучняў; выхоўваць пачуццё павагі да
навакольнага свету, роднага слова.
Тып урока: падагульненне і сістэматызацыя ведаў па
тэме "Дзеепрыслоўе”; тэхналогія развіццёвай кааперацыі (праца ў группах – па
два, па чатыры чалавекі), рознаўзроўневыя заданні.
Мэты: даць паняцце пра деепрыслоўе як
асобую форму дзеяслова, якая мае дзеяслаўныя и прыслоўныя прыметы, пра
граматычныя прыметы i правапiс
дзеяслова; вучыць прямяняць атрыманыя веды на практыцы, вызначаць сэнсавую
сувязь дзеепрыслоўя са словам, якое з’яўляецца дзейнiкам у сказе iназывае таго, хто ўтварае дзеянне;
садзейнiчаць выпрацоўцы
ўмення адрознiваць
формы дзеяслова, што абазначаюць у сказе асноўныя дзеяннi; спыняць актывiзацыi маўленчай дзейнасцi вучняў, выхаванню станоўчых рысай характару, культурных нормаў
повадзiн у розных сiтуацыях.
Тып урока: вывучэнне новага матэрыялу,
першаснага замацавання ведаў i фармiравання уменняў i навыкаў.
План-канспект урока
Мэты:
·
паўтарыць, абагульніць і сістэматызаваць веды вучняў,
атрыманыя на папярэдніх двух уроках;
· замацаваць уменні знаходзіць дзеепрыслоўі ў сказе,
вызначаць іх марфалагічныя прыметы, сінтаксічную ролю, удасканальваць навыкі
марфемнага разбору (на прыкладзе дзеепрыслоўяў);
· фарміраваць у вучняў навыкі правільнай пастаноўкі знакаў
прыпынку пры дзеепрыслоўях і дзеепрыслоўных зваротах, моўную культуру (пры
пераказе тэксту з выкарыстаннем дзеепрыслоўяў і дзеепрыслоўных зваротаў);
· развіваць творчыя здольнасці вучняў праз выкананне
адпаведных заданняў;
· ствараць на ўроку сітуацыі поспеху, псіхалагічнага
камфорту;
· выхоўваць самастойнасць, добразычлівыя ўзаемаадносіны
паміж вучнямі.
План-канспект урока
Мэты ўрока: - паглыбіць і сістэматызаваць веды вучняў па асноўных
пытаннях тэмы "Дзеепрыслоўе”;
-удасканальваць уменні адрозніваць дзеепрыслоўі ў
тэкстах,выяўляць іх сэнсава-стылістычную ролю ў тэкстах, даваць марфалагічную
харак-тарыстыку;
- развіваць мову вучняў: узбагачаць мову вучняў шляхам
падбору да дзее-прыслоўя сэнсава правільных залежных слоў, тлумачэння
фразеалагімаў і складання з імі сказаў,працаваць над выразным чытаннем
мастацкіх тэкстаў, удасканальваць уменне вызначаць галоўную думку і тэму;
- выхоўваць ўменне бачыць прыгажосць навакольнага свету,
павагу да роднага слова.
Тып урока і педагагічныя тэхналогіі: абагульненне і сістэматызацыя
ведаў па тэме "Дзеепрыслоўе”; тэхналогія развіваючай кааперацыі ( праца ў
групах – па два і па ча-тыры чалавекі), дыферэнцыяцыя.
План-канспект урока
Мэта: узнавіць
веды пра дзеяслоў як часціну мовы, яго граматычныя катэгорыі, сінтаксічную ролю
ў сказе; развіваць уменні вызначаць деясловы ў сказе, іх граматычныя формы і
месца ў сказе; выхоўваць любоў да роднай прыроды, замілаванне яе прыгажосцю
Абсталяванне:
мульцім. абст., падручнік, запісы
Тып:
камбініраваны
Формы і метады:
інфармацыйны, гутарка, праблемны, франтальныя
План-канспект урока
Мэты і задачы ўрока:
ü Паўтарыць,
паглыбіць і сістэматызаваць веды вучняў пра дзеяслоў як часціну мовы.
ü Дапамагчы
засвоіць асноўныя прыметы дзеяслова, канкрэтызаваць змест граматычнага тэрміна
"дзеянне”, пашырыць уяўленне пра лексічныя групы дзеясловаў, паказаць іх
сэнсава-граматычную ролю ў тэксце, папоўніць слоўнік вучняў новымі
лексіка-семантычнымі групамі слоў;
ü Выпрацоўваць
уменне фармуляваць азначэнне дзеяслова, распазнаваць дзеясловы ў тэксце,
адрозніваць іх ад іншых часцін мовы, вызначаць сэнсава-граматычную ролю ў
тэксце, класіфікаваць паводле пэўных лексіка-семантычных груп, вызначаць
зменныя марфалагічныя прыметы (час, асобу, лік, род), сінтаксічную ролю ў
сказе.
Абсталяванне: табліца
План-канспект урока
Мэта ўрока: паўтарыць,абагульніць
вывучаны матэрыял па тэме” Дзеяслоў”, выявіць веды, уменні і навыкі вучняў пры
вывучэнні дадзенай тэмы.
Педагагічныя задачы:
а) замацаваць асноўныя паняцці і
тэрміны, звязаныя з вывучэннем дзеяслова;
б) развіваць уменне аналізаваць і супастаўляць моўныя факты і тым самым
развіваць лінгвістычнае мысленне школьнікаў; в) фарміраваць навыкі дакладнага форма і словаўжывання і паважлівага
стаўлення да духоўных здабыткаў беларускага народа.
План-канспект урока
Мэты: абагуліць веды вучняў па тэме "Дзеяслоў”, замацаваць уменне вызначаць граматычныя
катэгорыі дзеяслова, яго сінтаксічную ролю, выпрацоўваць у вучняў навыкі
правільнага і граматнага пісьма;
развіваць звязную
мову вучняў,уменне дакладна і паслядоўна фармуляваць свае думкі. выхоўваць
павагу да роднага краю, роднай мовы
План-канспект урока
Мэты: -
абагулiць веды вучняý па тэме «Дзеяслоý», замацаваць уменне вызначаць
граматычныя катэгорыi дзеяслова,, Яго сiнтаксiчную ролю;
-
развiваць звязную мову навучэнцаý, уменне лагiчна, дакладна i паслядоýна
фармуляваць свае думкi, фармуляваць уменi i навыкi педагагiчных зносiнаý
(узаемаýспрыманне, узаемадзеянне, камунiкацыйнай культуры);
-
выхоýваць павагу i цiкаýнасць да роднай мовы.
План-канспект урока
Мэта : сфарміраваць
паняцце пра катэгорыю ладу дзеяслова; навучыць
заўважаць у тэкстах дзеясловы абвеснага ладу, даваць
сэнсава-граматычную характарыстыку; развіваць уменні вучняў
свабодна карыстацца формай абвеснага ладу дзеясловаў
у вусным і пісьмовым маўленні; выхоўваць любоў і павагу
да спадчыны, да роднага слова.