У дапаможніку асвятляюцца ўсе пытанні, прадугледжаныя тыповай праг-рамай «Уводзіны ў мовазнаўства» (Мн., 2001). У канцы дапаможніка падаеццатэрміналагічны даведнік, які ахоплівае ўсе неабходныя тэрмінаадзінкі – абазна-чэнні паняццяў.
Мэты: навучыць апавядаць пра экскурсію ў музей і
апісваць асобныя музейныя рэчы пра побыт і матэрыяльную культуру нашых продкаў,
вызначаць галоўнае і заўважаць адметнае ў апісаваемых прадметах, перадаваць
эмоцыі, якія яны выклікаюць; паглыбіць веды пра асаблівасці тэкстаў апісанняў,
навучыць выбіраць моўныя сродкі ў адпаведнасці з тыпам тэксту і характарам
апісання, сістэматызаваць уласныя назіранні, скласці план сачынення, развіваць
вуснае і пісьмовае маўленне, выхоўваць цікавасць і любоў да матэрыяльнай і
духоўнай спадчыны Радзімы.
Мэта: паўтарыць
і замацаваць правілы напісання не з рознымі часцінамі мовы; садзейнічаць
фарміраванню ўмення сістэматызаваць і абагульняць раней вывучанае; выпрацоўваць
навык напісання не(ня), ні з рознымі часцінамі мовы; узбагачаць слоўнікавы
запас вучняў; фарміраваць культуру маўлення, выхоўваць любоў і павагу да роднай
мовы.
Мэта: - паўтарыць матэрыял па тэме,
вывучаны ў папярэдніх класах;
- пазнаёміць вучняў з больш складанымі правіламі
расстаноўкі знакаў
прыпынку
ў сказах з простай мовай.
Форма ўрока: урок з прымяненнем
гульнёвых тэхналогій (паўтарэнне і абагульненне) і АСН – адаптыўнай
сістэмы навучання
(тлумачэнне новага матэрыялу, замацаванне)
План-канспект урока
Мэты: 1) паўтарыць і сістэматызаваць веды
школьнікаў аб прыметніку як самастойнай часціне мовы, асаблівасцях утварэння
ступеняў параўнання;
2) развіваць уменне ўтвараць,
ужываць і адрозніваць ад іншых форм ступені параўнання прыметнікаў, правільна
запісваць складаныя прыметнікі і прыметнікі з суфіксам –ск- ;
3) выхоўваць пачуццё ашчадных
адносін да моўнага матэрыялу, павышаць агульную маўленчую культуру школьнікаў
Тып урока: урок паўтарэння і абагульнення
Мэты: падагульненне ведаў па тэме "Прыметнік”; развіццё
самастойнасці думкі вучняў у складзе групы; развіццё ўменняў і навыкаў
самаацэнкі і ўзаемаацэнкі; развіццё маўлення, назіральнасці; выхаванне любові
да роднай мовы.
Мэта: садзейнічаць
фарміраванню ў вучняў паняцця аб прыслоўі як часціне мовы, дапамагчы засвоіць
асноўную граматычную прымету – нязменнасць, устанавіць агульнае і адметнае
паміж прыслоўямі і прыметнікамі, назоўнікамі, лічэбнікамі.
Мэты і задачы урока:
· садзейнічаць
фарміраванню ў вучняў паняцця аб прыслоўі як часціне мовы, дапамагчы засвоіць
асноўную граматычную прымету – нязменнасць, устанавіць агульнае і адметнае
паміж прыслоўямі і іншымі часцінамі мовы:
· выпрацоўваць
уменне фармуляваць азначэнне прыслоўя, распазнаваць у тэксце, вызначаць
агульнае граматычнае значэнне, адрозніваць ад іншых часцін мовы, вызначаць
сінтаксічную ролю;
· ужываць
прыслоўі ў вусным і пісімовым маўленні
Мэты: паглыбіць ў
вучняў паняцце аб прыслоўі як часціне мовы, дапамагчы засвоіць асноўную
граматычную прымету – нязменнасць; выпрацоўваць уменні фармуляваць азначэнне
прыслоўя, распазнаваць яго ў тэксце, устанаўліваць агульнае граматычнае
значэнне, адрозніваць ад іншых часцін мовы, вызначаць сінтаксічную ролю ў
сказе, ужываць у вусным і пісьмовым маўленні; практычна пазнаёміць вучняў з
разрадамі прыслоўяў; развіваць уменне вучняў дакладна ставіць пытанні ад
галоўнага да залежнага слова ў словазлучэннях з прыслоўямі і карыстацца такімі
словазлучэннямі ў маўленні; садзейнічаць фарміраванню грамадзянскай пазіцыі
асобы.
Тып заняткаў: паўтарэнне і паглыбленне вывучанага матэрыялу
Форма заняткаў: падарожжа з выкарыстаннем мультымедыйнага
забеспячэння
Мэта:
v
Абагульніць і сістэматызаваць веды вучняў пра прыслоўе;
v
Навучыць правільна рабіць марфалагічны разбор;
v
Развіваць уменне супастаўляць, рабіць вывады, развіваць
увагу, арфаграфічную пільнасць;
v
Выхоўваць цікавасць да вучобы.
Мэта: - сістэматызаваць веды
вучняў па тэме;
- выпрацоўваць уменне правільнага напісання і ўжывання прыслоўяў у маўленні;
- выхоўваць любоў да роднага краю, прыроды, мовы.
МЭТА: - Садзейнічаць азнаямленню
вучняў з канкрэтнымі выпадкамі прыставачна-суфіксальнага
ўтварэння прыслоўяў, а
таксама з утварэннем прыслоўяў шляхам складання слоў і паўтору
аднолькавых або блізкіх слоў;
- вучыць адрозніваць у
маўленні прыслоўі, утвораныя прыставачна-суфіксальным спосабам;
- удасканальваць набытыя
ўменні і навыкі ўжывання прыслоўяў ;
- выхоўваць цікавасць да
абрадаў, духоўнай спадчыны беларусаў