Мэты: · Засвоіць звесткі па тэорыі літаратуры, неабходныя для
аналізу і ацэнкі мастацкіх твораў;
· Развіваць уменне вызначаць галоўнае ў літаратуразнаўчым
артыкуле;
· Выхоўваць асабістую адказнасць за навучанне.
Мэты:
пазнаёміць з апавяданнем
;
арганізаваць
абмеркаванне вучнямі маральных якасцей асобы (сяброўскасці, адданасці і
спагадлівасці); садзейнічаць
развіццю мыслення і звязнага маўлення;
ствараць умовы для
выхавання ў дзяцей чуласці, добразычлівасці, пачуццяў сяброўства і
калектывізму.
Мэта: 1)вызначыць ідэйную накіраванасць твора; вызначыць асноўную праблему
твора- праблему сэнсу чалавечага жыцця;
2) удасканальваць
уменне абаснавана даказваць сваю думку, прыводзіць прыклады, працаваць з
тэкстам, умець каменціраваць;
3) прадоўжыць
працу над выхаваннем такіх якасцей як пачуццё ўласнай годнасці, павагу да сваёй
гісторыі, пачуццё спагады і справядлівасці.
Форма ўрока: урок – дослед з элементамі дыскусіі.
Мэты:
засяродзіць увагу вучняў на
характарыстыцы вобраза Кручкова і яго памочніка Пісулькіна;
удасканальваць уменні аналізу вобраза, садзейнічаць выпрацоўцы ў вучняў
пазітыўных адносінаў да жыцця, жыццёвых з’яў; развіваць камунікатыўныя
навыкі, умацоўваць вопыт супрацоўніцтва
ў мікрагрупе, калектыве.
Тып урока: камбінаваны з
выкарыстаннем інтэрактыўных тэхналогій,
метад "5 з 25”.
Мэта:
- пазнаёміць
школьнікаў у ходзе завочнага падарожжа са старонкамі жыцця і творчасці
В. І.
Дуніна-Марцінкевіча;
- сфарміраваць
у дзяцей уяўленне пра галоўнае, адметнае, што вызначыла непаўторнасць асобы чалавека і пісьменніка;
- спрыяць
удасканаленню ўменняў і навыкаў ва ўспрыманні і асэнсаванні матэрыялаў
біяграфіі: 1)
суадносіць падзеі ў жыцці і развіццё творчага таленту пісьменніка з гістарычным часам і падзеямі ў краіне;
2) каменціраваць ілюстрацыі;
3) аналізаваць асноўныя этапы жыццёвага і творчага лёсу;
4) вызначаць уплыў на фарміраванне чалавека і творцы ў адной асобе;
- паказаць
жанравую разнастайнасць яго творчасці;
-
удасканальваць навыкі выразнага чытання твораў пісьменніка;
- развіваць
камунікатыўныя навыкі,
- выхоўваць
патрыятычныя пачуцці, любоў да кнігі, фарміраваць імкненне чытаць высокамастацкую
літаратуру.
Форма
правядзення: урок-завочнае падарожжа.
Мэта ўрока:
вучыць дзяцей
вобразна мысліць, выказваць свае погляды на герояў;
развіваць уменне
знаходзіць у тэксце мастацкія дэталі, што выкарыстоўвае аўтар для характарыстыкі
герояў;
праз вобразнасць мовы
засяродзіць увагу на гераізме герояў;
выхоўваць патрыятызм
, чалавечнасць, уменне спачуваць людзям.
Мэты ýрока:
1.
Стварыць на ўроку
неабходныя ўмовы для вучнёўскага даследавання і высновы пра непаўторнасць
таленту пісьменніка;
2.
паспрыяць
вучнёўскаму разуменню філасофскага зместу аповесці, асэнсаванню яе наватарства
і месца ў творчай спадчыне В. Быкава,
развíваць
эмацыянальную чуласць вучняý, íх творчае ýяýленне.
3. выхоўваць ачуццё нацыянальай самавдомасці.
Мэты: вучыць заўважаць
настраёвасць эпізодаў, даваць ацэнку паводзінам і ўчынкам людзей, ствараць
звязны тэкст пры абмеркаванні і асэнсаванні трагічнага фіналу твора, выхоўваць
дабрыню і чалавечнасць, неабыякавасць да жыцця.
Тэхналогія: "Майстэрня
будучыні”