Мэты:
дапамагчы вучням асэнсаваць душэўную драму старой
маці, ад якой адцураўся сын, далучыць школьнікаў да адвечнай
маральнай праблемы – праблемы бацькоў і дзяцей;
удасканальваць уменні
вучняў характарызаваць героя па яго паводзінах і ўчынках; уменне даследаваць
праблему; развіваць мысленне сямікласнікаў;
выхоўваць міласэрнасць, гуманнасць, павагу да бацькоў.
2 урокі
Мэта
першага ўрока: паказаць душэўную драму маці Лаўрука; звярнуць увагу
дзяцей на тое, якім чынам аўтар вырашае галоўную праблему твора (пейзаж, сродкі
мастацкай выразнасці, мастацкая дэталь); высветліць першыя чытацкія ўражанні;
развіваць навыкі выразнага чытання; выхоўваць суперажыванне.
Мэта
другога ўрока: паказаць вучням, як паступова мяняўся вобраз Лаўрука
на працягу твора, звяртаючы ўвагу на мастацкія дэталі; развіваць уменне
характарызаваць героя па яго паводзінах і ўчынках, а таксама супастаўляць з
героямі іншых твораў (Міхалкам з апавядання «Дзеравеншчына»); выхоўваць павагу
да родных і бацькоў.
Мэта:
дапамагчы
вучням зразумець складаны, супярэчлівы вобраз Вольгі Ляновіч; высветліць
дамінуючыя рысы характару метадам калектыўнага выбару; развіваць навыкі аналізу
літаратурнага героя, садзейнічаць фарміраванню ў вучняў творчага падыходу пры
аналізе літаратурнага твора;
садзейнічаць
выхаванню патрыятызму, пачуцця непрымання вайны.
Мэты і
задачы модуля: у выніку
працы над навучальнымі элементамі (НЭ) вы павінны:
- ведаць
біяграфію пісьменніка;
- умець
вызначыць адметнасць характару асобы аўтара і стылёвыя адметнасці яго творчасці на аснове вывучанага
літаратуразнаўчага артыкула; - развіваць
уменне збіраць матэрыял для вуснага паведамлення.
Мэта ўрока:
-
пазнаёміць
вучняў з іншымі персанажамі аповесці — Насцечкай, настаўніцай, сябрам Сержа
Мішкам, бацькам і маці Сержа;
-
сачыць
за далейшым развіццём дзеяння, за адносінамі паміж Сержам і Насцечкай, Насцечкай
і дзядулем, Сержавымі бацькамі;
-
выявіць матывы і прычыны адпаведных паводзін
Сержа ў школе і дома; -
ахарактарызаваць учынкі хлопца, параўнаць іх з
ацэнкай маці, бацькі,
Закрэўскага, настаўніцы;
-
назапашваць
матэрыял, неабходны для характарыстыкі герояў;
-
выхоўваць
лепшыя маральныя якасці вучняў.
Дыдактычная
мэта ўрока: Раскрыць
сутнасць праблемы "патрыятызму” ў сучаснай беларускай літаратуры; грамадзянскую
і патрыятычную пазіцыю Ларысы Геніюш праз літаратурны аналіз вершаў.
Задачы
асобаснага развіцця і выхавання: Стварыць умовы для развіцця
лагічнага і творчага мыслення, звязнага маўлення вучняў, разумення лірычных
твораў; стварыць умовы для выхавання ў вучняў патрыятызму, актыўнай жыццёвай
пазіцыі.
Тып
урока: Урок-даследаванне.
Форма
правядзення: Урок-семінар.
Тэхналогія,
што была выкарыстана на ўроку: Элементы тэхналогіі французскіх педагагічных
майстэрняў.
Адукацыйная
мэта ўрока:
выпрацоўваць навыкі аналізу паэтычнага твора, пашыраць слоўнікавы запас вучняў,
працягваць работу над выразным чытаннем верша.
Выхаваўчая
мэта: данесці да
вучняў ідэю адказнасці кожнага чалавека перад прыродай праз суперажыванне з
літаратурным героем.
Абсталяванне: Чырвоная кніга Рэспублікі Беларусь,
выстава літаратуры аб прыродзе.
Мэта: прааналізаваць мастацкі змест
рамана, вучыць адстойваць свой пункт погляду, бачыць супярэчлівасць характару
герояў; удасканальваць камунікатыўныя ўменні; выхоўваць эстэтычныя і этычныя
пачуцці.
Форма
правядзення:
урок-гутарка
Мэты: даць уяўленне пра жанравыя асаблівасці прыказак і прымавак, афарызмаў; выпрацоўваць навыкі выразнага чытання і асэнсавання прыказак, прымавак і афарызмаў; развіваць вуснае маўленне вучняў; выхоўваць цікавасць і павагу да мастацкай спадчыны беларускага народа. Тып урока: камбінаваны з элементамі праблемнага навучання і элементамі гульнёвай тэхналогіі.
Мэты:
знаёміць
з жанравымі асаблівасцямі лірычнай споведзі, спрыяць свядомаму засваенню зместу
верша.
развіваць
у школьнікаў уменне выразнага чытання і вусную маналагічную мову пры адказах на
пытанні.
выхоўваць
пачуццё любові, павагі, пяшчоты і ласкі да самага блізкага чалавека – маці.
Закончыць
вывучэнне манаграфічнай тэмы "Уладзімір Караткевіч" праграма прапануе
аповесцю "Ладдзя Роспачы" ці "Сівая легенда".
Дзевяцікласнікі найчасцей аддаюць перавагу першаму з пералічаных твораў, які
можна прачытаць за гадзіну-дзве перад урокам.
Мэты:
— Пазнаёміць з гістарычнай і жыццёвай асновай твора "Паром
на бурнай рацэ”; вызначыць жыццёвую пазіцыю герояў твора;
— Стварыць умовы для развіцця аналітыка-сінтэтычнага
мыслення вучняў, творчай актыўнасці, самастойнасці меркаванняў, удасканалення
умення вызначаць мастацкія дэталі, вобразна-выяўленчыя сродкі мовы і іх ролю ў
раскрыцці вобразаў і ідэй твора;
— Зместам урока выхоўваць цікавасць да гісторыі роднага
краю, пачуццё асуджэння жорсткасці, бяздушнасці і абыякавасці да Радзімы, да
лёсу свайго народа. Спрыяць фарміраванню ў вучняў разумення прыярытэту
станоўчых маральных якасцей чалавека.
МЭТЫ:
1.
стварыць умовы для раскрыцця тыповых рыс
характару беларусаў на матэрыяле мастацкага твора;
2.
арганізаваць дзейнасць вучняў, накіраваную
на развіццё умення выяўляць ключавыя пытанні, атрымліваць інфармацыю, весці
назіранні, аналізаваць і рабіць вывады;
3.
садзейнічаць выхаванню пачуцця нацыянальнай
годнасці, павагі да гісторыі і культуры беларускага народа.
ТЫП УРОКА: урок абагульнення ведаў па творы У. Караткевіча "Зямля
пад белымі крыламі”
Мэта: - пазнаёміць вучняў з
жыццёвымі дарогамі Ф. Багушэвіча, асаблівасцямі яго творчасці;
- абуджаць цікавасць да вывучэння літаратурнай спадчыны, паказаць асобу паэта;
- выхоўваць пачуццё гонару за свой народ і яго
лепшых прадстаўнікоў.