Мэта: - замацаваць веды вучняў па марфалогіі, фанетыцы, сінтаксісу, лексікалогіі,
арфаграфіі;
- развіваць самастойнасць вучняў; - выхоўваць павагу да людзей старэйшага пакалення,
удзельнікаў
і ветэранаў Вялікай Айчыннай вайны.
МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ
по проведению в
учреждениях образования первого урока и мероприятий, посвященных Дню знаний 1
сентября и Дню белорусской письменности
Мэта ўрока:
-
паглыбіць веды вучняў пра назоўнікі трэцяга скланення,
правапіс іх канчаткаў;
-
замацаваць веды пра тыпы скланення і асновы назоўнікаў;
-
удасканальваць уменне групаваць назоўнікі паводле
скланення;
-
вучыць правільна пісаць канчаткі і каменціраваць іх выбар
у залежнасці ад характару асновы;
-
выпрацоўваць навык правапісу слоў з падоўжанымі зычнымі і
апострафам у творным склоне;
-
развіваць звязнае маўленне вучняў пры чытанні тэкстаў;
-
выхоўваць павагу да памяці продкаў, любоў да роднай
зямлі, да ўсяго, што нас акружае, павагу да працы чалавека,
да цаны хлеба.
Тып урока: нетрадыцыйная форма правядзення ўрока з
элементамі інтэграцыі.
У дапаможніку асвятляюцца ўсе пытанні, прадугледжаныя тыповай праг-рамай «Уводзіны ў мовазнаўства» (Мн., 2001). У канцы дапаможніка падаеццатэрміналагічны даведнік, які ахоплівае ўсе неабходныя тэрмінаадзінкі – абазна-чэнні паняццяў.
Мэты: навучыць апавядаць пра экскурсію ў музей і
апісваць асобныя музейныя рэчы пра побыт і матэрыяльную культуру нашых продкаў,
вызначаць галоўнае і заўважаць адметнае ў апісаваемых прадметах, перадаваць
эмоцыі, якія яны выклікаюць; паглыбіць веды пра асаблівасці тэкстаў апісанняў,
навучыць выбіраць моўныя сродкі ў адпаведнасці з тыпам тэксту і характарам
апісання, сістэматызаваць уласныя назіранні, скласці план сачынення, развіваць
вуснае і пісьмовае маўленне, выхоўваць цікавасць і любоў да матэрыяльнай і
духоўнай спадчыны Радзімы.
Выданне змяшчае тэарэтычны матэрыял, распрацоўкі ўрокаў, заняткаў, мерапрыемстваў па беларускай мове і літаратуры, матэрыялы па рабоце з вучнямі, якія праявілі здольнасці да вывучэння беларускай мовы і літаратуры.