План-канспект урока
Мэты: абагуліць веды вучняў па тэме "Дзеяслоў”, замацаваць уменне вызначаць граматычныя
катэгорыі дзеяслова, яго сінтаксічную ролю, выпрацоўваць у вучняў навыкі
правільнага і граматнага пісьма;
развіваць звязную
мову вучняў,уменне дакладна і паслядоўна фармуляваць свае думкі. выхоўваць
павагу да роднага краю, роднай мовы
План-канспект урока
Мэты: -
абагулiць веды вучняý па тэме «Дзеяслоý», замацаваць уменне вызначаць
граматычныя катэгорыi дзеяслова,, Яго сiнтаксiчную ролю;
-
развiваць звязную мову навучэнцаý, уменне лагiчна, дакладна i паслядоýна
фармуляваць свае думкi, фармуляваць уменi i навыкi педагагiчных зносiнаý
(узаемаýспрыманне, узаемадзеянне, камунiкацыйнай культуры);
-
выхоýваць павагу i цiкаýнасць да роднай мовы.
План-канспект урока
Мэта : сфарміраваць
паняцце пра катэгорыю ладу дзеяслова; навучыць
заўважаць у тэкстах дзеясловы абвеснага ладу, даваць
сэнсава-граматычную характарыстыку; развіваць уменні вучняў
свабодна карыстацца формай абвеснага ладу дзеясловаў
у вусным і пісьмовым маўленні; выхоўваць любоў і павагу
да спадчыны, да роднага слова.
Мэта ўрока: сістэматызаваць веды і
ўменні вучняў па тэме, удасканальваць уменне вызначаць дзеясловы ў тэксце,
вызначаць часы дзеясловаў, садзейнічаць развіццю лагічнага мыслення, рэалізацыі
творчых здольнасцей вучняў, выхоўваць супрацоўніцтва, калектывізм, развіваць
звязную мову, выхоўваць культуру адносін да свайго здароўя.
План-канспект урока
Мэта. Паглыбіць
веды вучняў пра займеннік, адметнасць яго
значэння, разнастайнасць
граматычных прымет; вучыць шасцікласнікаў
заўважаць, замест якой часціны
мовы ўжываюцца займеннікі, якую сінтаксічную
ролю выконваюць; папоўніць
слоўнікавы запас трапнымі
народнымі выслоўямі;
выхоўваць павагу да ВНТ.
План-канспект урока
Мэты:
· Дапамагчы вучням асэнсаваць асаблівасці займенніка як
часціны мовы (агульнае значэнне ўказальнасці, адсутнасць здольнасці называць
прадмет або прымету), засвоіць іх граматычныя прыметы, сінтаксічную ролю ў
сказе і тэксце; забяспечыць практычнае засваенне стылістычнай своеасаблівасці ўжывання некаторых
займеннікаў у маўленні. Выпрацоўваць уменні даваць азначэнне займенніка, бачыць
займеннікі ў тэксце, вызначаць пачатковую форму, устанаўліваць іх марфалагічныя
прыметы і сінтаксічную ролю ў простым і складаным сказах, функцыю ў тэксце. · Садзейнічаць развіццю ўмення ўжываць займеннікі ва
ўласным вусным і пісьмовым маўленні.
· Садзейнічаць выхаванню пачуцця любові да роднага краю,
павагі да яго мінулага, гонару за яго славутых людзей.
Тып урока – засваенне новага матэрыялу.
План-канспект урока Адукацыйная:
актывізаваць веды вучняў пра адметнасць значэння
займенніка.
Развіццёвая:
выпрацоўваць уменні вызначаць марфалагічныя
прыметы;
удасканальваць уменні вылучаць займеннікі ў сказах
і тэкстах; выпрацоўваюць навыкі дакладнага і дарэчнага ўжывання іх у беларускім
маўленні.
Выхаваўчая:
выхоўваць цікавасць да прадмета, пачуцце любові да роднай
зямлі, яе людзей, уменне валодаць сабой у час выканання заданняў.
План-канспект урока
Мэты: 1) узгадаць
і абагульніць веды пра самастойную часціну мовы займеннік, асаблівасці яго
ўжывання ў беларускай мове;
2)
удасканальваць уменні выдзяляць займеннік сярод іншых часцін мовы,
характарызаваць яго віды, марфалагічныя асаблівасці, ужываць у кантэксце;
3) выхоўваць
пачуццё ўважлівых адносін да моўнага матэрыялу, да мудрасці народа, увасобленай
у прыказках і прымаўках.
Тып урока: урок
паўтарэння і абагульнення
План-канспект урока
МЭТЫ:
узнавіць
і замацаваць веды вучняў па тэме "Службовыя часціны мовы”; сістэматызаваць веды,
атрыманыя па тэмах "Прыназоўнік як часціна мовы”, "Злучнік як часціна мовы”,
"Часціца як часціна мовы”; развіваць
навыкі правільнага напісання і ўжывання прыназоўнікаў, злучнікаў і
часціц; развіваць
звязную мову школьнікаў, павялічваць слоўнікавы запас; садзейнічаць
выхаванню любві і павагі да роднай мовы, выхоўваць словам.
План-канспект урока
Мэта:
- пазнаёміць вучняў са злучнікамі як сродкам, з дапамогай
якога забяспечваецца злучальная сувязь; выпрацоўваць навыкі пастаноўкі знакаў
прыпынку;
- развіваць самастойнасць мыслення, звязную мову;
- выхоўваць цікавасць да беларускага краю, роднага горада
Тэхналогія: праблемнае навучанне
План-канспект урока
Мэта. Дапамагчы вучням
асэнсаваць значэнне, адрозненне і ўжыванне злучальных і падпарадкавальных
злучнікаў;
рыхтаваць
школьнікаў да ўсведамлення сэнсва-стылістычных адносін у злучнікавых складаных
сказах;
выпрацоўваць
уменні адрозніваць злучнікі па значэнні і ўжываць іх для выражэння пэўных
сэнсавых адносін у сказах і тэкстах;
садзейнічаць
прафарыентацыйнаму выхаванню вучняў.
План-канспект урока
Мэты спрыяць
сістэматызацыі ведаў па тэме "Злучнік"; удасканальваць уменні характарызаваць
злучнікі паводле складу, ужывання, значэння і ролі ў сказах і тэкстах; стварыць
умовы для выяўлення ўзроўню авалодання вучнямі неабходнымі ведамі і ўменнямі па
тэме "Злучнік”; паказаць практычнае прымяненне тэарытычных ведаў на прыкладах з
тэкстаў мастацкай літаратуры, стварыць сітуацыю для развіцця самастойнасці вучняў і навыкаў самакантролю.
Развіваць
маўленне, памяць і ўвагу.
Мэты:
дапамагчы вучням асэнсаваць душэўную драму старой
маці, ад якой адцураўся сын, далучыць школьнікаў да адвечнай
маральнай праблемы – праблемы бацькоў і дзяцей;
удасканальваць уменні
вучняў характарызаваць героя па яго паводзінах і ўчынках; уменне даследаваць
праблему; развіваць мысленне сямікласнікаў;
выхоўваць міласэрнасць, гуманнасць, павагу да бацькоў.
2 урокі
Мэта
першага ўрока: паказаць душэўную драму маці Лаўрука; звярнуць увагу
дзяцей на тое, якім чынам аўтар вырашае галоўную праблему твора (пейзаж, сродкі
мастацкай выразнасці, мастацкая дэталь); высветліць першыя чытацкія ўражанні;
развіваць навыкі выразнага чытання; выхоўваць суперажыванне.
Мэта
другога ўрока: паказаць вучням, як паступова мяняўся вобраз Лаўрука
на працягу твора, звяртаючы ўвагу на мастацкія дэталі; развіваць уменне
характарызаваць героя па яго паводзінах і ўчынках, а таксама супастаўляць з
героямі іншых твораў (Міхалкам з апавядання «Дзеравеншчына»); выхоўваць павагу
да родных і бацькоў.
План-канспект урока
Мэта: стварэнне ўмоў для трывалага засваення пастаноўкі знакаў
прыпынку ў сказах з адасобленымі дапаўненнямі і акалічнасцямі.
Задачы:
- замацаваць
веды вучняў пра адасабленне азначэння ў сказах;
- удасканаліць
і падагульніць веды вучняў пра ўмовы адасаблення дапаўненняў і акалічнасцей;
-
удасканальваць
навык знаходзіць у сказах адасобленыя дапаўненні і акалічнасці і тлумачыць
умовы іх адасаблення;
- развіваць
навык выразнага чытання сказаў з адасобленымі дапаўненнямі і акалічнасцей і
навык пастаноўкі знакаў прыпынку; - выхоўваць
паважлівае стаўленне да беларускай мовы і гісторыі Беларусі.
План-канспект урока
Мэта: стварэнне ўмоў для
трывалага ўсведамлення асаблівасцей пастаноўкі знакаў прыпынку ў сказах з
параўнальнымі зваротамі. Задачы:
- абагульніць і сістэматызаваць веды пра знакі
прыпынку ў сказах з параўнальнымі зваротамі; -
удасканальваць
навык знаходзіць у сказах параўнальныя звароты; - развіваць
здольнасць выкарыстоўваць сказы з параўнальнымі зваротамі ва ўласным маўленні.
Мэта: садзейнічаць засваенню матэрыялу і
выпрацоўцы навыку ставіць знакі прыпынку ў складаных сказах з рознымі відамі
сувязі частак; паглыбляць уменне характарызаваць будову сказаў розных тыпаў і
відаў,складаць іх схемы; развіваць самастойнасць мыслення, звязную мову;
выхоўваць любоў да маці. Тэхналогія: праблемнае навучанне
У рабоце апісваецца вопыт выкарыстання
дыферэнцыраванага падыходу да навучання на ўроках беларускай мовы. Аўтар
разглядае сутнасць дыферэнцыраванага навучання, апісвае магчымыя формы, метады
і прыёмы арганізацыі дыферэнцыраванага падыходу на розных этапах ўрокаў
беларускай мовы. Работа ўтрымлівае шмат метадычных парад, практычных
матэрыялаў, якія можна выкарыстоўваць настаўнікам беларускай мовы на ўроках.
Мэта:
дапамагчы
вучням зразумець складаны, супярэчлівы вобраз Вольгі Ляновіч; высветліць
дамінуючыя рысы характару метадам калектыўнага выбару; развіваць навыкі аналізу
літаратурнага героя, садзейнічаць фарміраванню ў вучняў творчага падыходу пры
аналізе літаратурнага твора;
садзейнічаць
выхаванню патрыятызму, пачуцця непрымання вайны.
Курс сучаснай беларускай літаратурнай мовы, як вядома, займае цэнтральнае месца ў лінгвістычнай падрыхтоўцы настаўніка-славесніка і выкладаецца ва універсітэце на працягу чатырох гадоў навучання. На 1-ым курсе філфака студэнты вывучаюць лексікалогію, фразеалогію, фанетыку, арфаэпію, графіку і арфаграфію.У 2001 г. быў апублікаваны падрыхтаваны намі навучальны дапаможнік (з грыфам Міністэрства адукацыі РБ) «Практыкум па лексікалогіі і фразеалогіі» (Гродна: ГрДУ). Цяпер жа ў новым нашым дапаможніку для студэнтаў філфака змяшчаюцца заданні і практыкаванні па праграмных тэмах фанетыкі, арфаэпіі, графікі і арфаграфіі.
Мэты і
задачы модуля: у выніку
працы над навучальнымі элементамі (НЭ) вы павінны:
- ведаць
біяграфію пісьменніка;
- умець
вызначыць адметнасць характару асобы аўтара і стылёвыя адметнасці яго творчасці на аснове вывучанага
літаратуразнаўчага артыкула; - развіваць
уменне збіраць матэрыял для вуснага паведамлення.