Мэта: - пазнаёміць вучняў з
жыццёвымі дарогамі Ф. Багушэвіча, асаблівасцямі яго творчасці;
- абуджаць цікавасць да вывучэння літаратурнай спадчыны, паказаць асобу паэта;
- выхоўваць пачуццё гонару за свой народ і яго
лепшых прадстаўнікоў.
Распрацавала Аксана Колтан, гімназія-інтэрнат г. Мядзела. Сцэнар урока
спалучае метады актыўнай ацэнкі, актыўныя і інтэрактыйныя прыёмы,
самастойную, часткова-даследчую форму дзейнасці вучняў,
працу з навучальнай і дадатковай літаратурай. Значная ўвага надаецца
развіццю лагічнага мыслення вучняў. Мэта ўрока: забяспечыць засваенне сістэмы ведаў пра погляды і дзейнасць Францыска Скарыны як першадрукара, гуманіста, асветніка. Задачы: - садзейнічаць развіццю ўменняў самастойнай працы з вучэбным матэрыялам і сістэматызацыі ведаў, развіццю аналітычных уменняў; - ствараць умовы для выхавання патрыятычных пачуццяў вучняў і паважлівага стаўлення да гуманістычных каштоўнасцей. Мэты на мове вучняў: - у канцы урока мы адкажым на пытанне: «Ці можам мы назваць нашага суайчынніка Францыска Скарыну гуманістам?»; - мы параўнаем погляды еўрапейскіх гуманістаў і погляды Скарыны; - мы паспрабуем зразумець, чаму Францыска Скарыну называюць гуманістам і першадрукаром. Тып урока: урок вывучэння новых ведаў.
Тып урока. Урок
засваення новых ведаў
Мэта. Пазнаёміць
вучняў з адметнасцямі мастацкага і гутарковага стылю, акрэсліць іх
функцыянальнае месца сярод іншых стыляў мовы, навучыць вучняў праводзіць
стылістычны аналіз тэксту; развіваць аналітычнае мысленне, арфаграфічную і пунктуацыйную
пільнасць; выхоўваць культуру маўлення.
Чыгрынаў Іван - Плач перапёлкі (інсцэніраваныя старонкі рамана) Аўтар інсцэніроўкі для радыё: Яўген Раткевіч Рэжысёр: народная артыстка Беларусі Зінаіда Браварская Гукарэжысёр: Уладзімір Сакольскі Рэдактар: Уладзімір Мехаў Галоўныя ролі выконваюць: Ад аўтара - заслужаны артыст Беларусі Уладзімір Рагаўцоў Зазыба - народны артыст Беларусі Павел Дубашынскі Чубар - народны артыст Беларусі Валянцін Белахвосцік У астатніх ролях: народныя артысты СССР Генадзь Аўсяннікаў і Мікалай Яроменка, народныя артысты Беларусі Марыя Захарэвіч і Мікалай Кірычэнка, заслужаныя артысты Беларусі Марыя Зінкевіч, Тамара Нікалаева, Наталля Качаткова, Зоя Белахвосцік, Галіна Бальчэўская, Яўгенія Кавалёва, Уладзімір Кудрэвіч і Віктар Манаеў, артысты Маргарыта Громава, Ала Доўгая, Анатоль Луцэвіч і Юрый Лясны Год запісу: 1983
Народны пісьменнік Беларусі Іван Чыгрынаў належыць да літаратурнага пакалення, якое называюць "дзеці вайны". Таму, відаць, і невыпадкова тэма Вялікай Айчыннай увайшла ў яго творчасць арганічна, глыбока і праўдзіва. Чытачам добра вядомыя яго ваенныя раманы - "Плач перапёлкі", "Апраўданне крыві", "Свае і чужынцы". Працуючы над імі, пісьменнік вывучыў вялікую колькасць архіўных матэрыялаў, сустракаўся з удзельнікамі падполля і партызанскага руху. У раманах грунтоўна адлюстравана атмасфера ваеннага часу, вясковы побыт на акупіраванай тэрыторыі, даследуюцца вытокі народнага гераізму.
Чыгрыныў Іван - Маці Выканаўца: артыст Вячаслаў Галуза Гукарэжысёр: Людміла Латушкіна
Апавяданне прысведчана Вялікай Айчыннай вайне. Першапачатковая назва – "Маці". Яно было надрукавана ў 1963 годзе ў часопісе "Полымя". Твор пэўны час не передрукоўваўся. Толькі ў 1970 г. апавяданне было надрукавана на русскай мове пад назвай "В тихом тумане", а ў 1984 г. – на беларускай мове "У ціхім тумане".
МЭТЫ :
§ Пазнаёміць з творам, звярнуць увагу вучняў на паэтычнае
асэнсаванне бытавога паўсядзённага ў жыцці сялянскіх дзяцей; ахарактарызаваць
галоўнага героя; удасканальваць уменне аналізаваць у вучняў пейзажныя творы
жывапісу, супастаўляць іх з паэтычнымі прыродаапісальнымі замалёўкамі; § Развіваць уменне працаваць самастойна і ў групах;
развіваць навыкі выразнага чытання; развіваць творчыя здольнасці вучняў;
§ Выхоўваць пачуццё прыгажосці, замілаванасці да роднага
краю;
выхоўваць цікавасць і павагу да роднага слова.