Электронны сродак навучання «Беларуская мова: новыя правілы арфаграфіі і
пунктуацыі» змяшчае матэрыялы па новых правілах арфаграфіі і
пунктуацыі. Прапанаванае сістэма тэставых заданняў, распрацаваная з
улікам узроўню цяжкасці, дапаможа вучням і абітурыентам самастойна ці
пад кіраўніцтвам настаўніка авалодаць новым матэрыялам, праверыць
ступені сфарміраванасці сваіх ведаў і ўменняў, а таксама вызначыць
напрамкі паглыблення і ўдасканалення навыкаў валодання беларускай мовай.
Электронны сродак навучання прызначаецца школьнікам, абітурыентам і
настаўнікам сярэдніх навучальных устаноў.
Спасылка на сайт
http://sv3school.ucoz.ru/publ/razrabotki/informatika/trehnazhor_quot_belaruskaja_mova_novyja_pravily_arfagrafii_i_punktuacyi_quot/3-1-0-2
Закончыць
вывучэнне манаграфічнай тэмы "Уладзімір Караткевіч" праграма прапануе
аповесцю "Ладдзя Роспачы" ці "Сівая легенда".
Дзевяцікласнікі найчасцей аддаюць перавагу першаму з пералічаных твораў, які
можна прачытаць за гадзіну-дзве перад урокам.
Мэты:
— Пазнаёміць з гістарычнай і жыццёвай асновай твора "Паром
на бурнай рацэ”; вызначыць жыццёвую пазіцыю герояў твора;
— Стварыць умовы для развіцця аналітыка-сінтэтычнага
мыслення вучняў, творчай актыўнасці, самастойнасці меркаванняў, удасканалення
умення вызначаць мастацкія дэталі, вобразна-выяўленчыя сродкі мовы і іх ролю ў
раскрыцці вобразаў і ідэй твора;
— Зместам урока выхоўваць цікавасць да гісторыі роднага
краю, пачуццё асуджэння жорсткасці, бяздушнасці і абыякавасці да Радзімы, да
лёсу свайго народа. Спрыяць фарміраванню ў вучняў разумення прыярытэту
станоўчых маральных якасцей чалавека.
МЭТЫ:
1.
стварыць умовы для раскрыцця тыповых рыс
характару беларусаў на матэрыяле мастацкага твора;
2.
арганізаваць дзейнасць вучняў, накіраваную
на развіццё умення выяўляць ключавыя пытанні, атрымліваць інфармацыю, весці
назіранні, аналізаваць і рабіць вывады;
3.
садзейнічаць выхаванню пачуцця нацыянальнай
годнасці, павагі да гісторыі і культуры беларускага народа.
ТЫП УРОКА: урок абагульнення ведаў па творы У. Караткевіча "Зямля
пад белымі крыламі”
Мэты ўрока: паглыбіць
і сістэматызаваць веды вучняў па асноўных пытаннях тэмы
"Дзеепрыслоўе”;
-удасканальваць уменні
адрозніваць дзеепрыслоўі ў тэкстах,выяўляць іх сэнсава-стылістычную ролю ў
тэкстах, даваць марфалагічную харак-тарыстыку;
- развіваць мову вучняў:
узбагачаць мову вучняў шляхам падбору да дзее-прыслоўя сэнсава правільных
залежных слоў, тлумачэння фразеалагімаў і складання з імі сказаў,працаваць над
выразным чытаннем мастацкіх тэкстаў, удасканальваць уменне вызначаць галоўную
думку і тэму;
- выхоўваць ўменне бачыць
прыгажосць навакольнага свету, павагу да роднага слова.
Тып урока і педагагічныя тэхналогіі:
абагульненне і сістэматызацыя ведаў па тэме "Дзеепрыслоўе”; тэхналогія
развіваючай кааперацыі ( праца ў групах – па два і па ча-тыры чалавекі),
дыферэнцыяцыя.
Міжпрадметныя сувязі:
беларуская літаратура.
Мова і культура. (Науковий журнал). – Киïв: Видавничий Дім Дмитра Бураго, 2007. – Вип. 9. – Т. VІ (94). Національні мови і культури в ïх специфіці та взаємодіï. – С. 20–26.