План-канспект урока
Мэта: Узнавіць ў памяці значэнне такіх паняццяў кампазіцыя;
удасканальваць уменні і навыкі пры падзеле тэксту на часткі і абзацы, пры
вызначэнні кампазіцыйных частак; развіваць вусную і пісьмовую звязную мову
вучняў; Выхоўваць пачуцце замілаванасці радным краем.
Мэты: - працягваць паўтарэнне паняццяў па
тэме "Лексіка. Лексічнае значэнне слова”; паглыбіць і сістэматызаваць веды
вучняў па тэме "Лексіка паводле паходжання, сферы ўжывання і стылістычнай
афарбоўкі”;
- развіваць уменне раздзяляць словы па групах: паводле паходжання, сферы
ўжывання і стылістычнай афарбоўкі; развіваць звязную маналагічную мову вучняў;
- выхоўваць павагу да роднай мовы.
План-канспект урока
Мэта: фарміраваць уяўленне пра антонімы, іх ролі і
ужыванні ў мове; выпрацоўваць уменне падбіраць антонімы, фарміраваць вывучаемыя
з’явы, знаходзіць у тэксце, вызначаць агульнае семантычнае значэнне
натанімічных пар слоў; выхоўваць любоў да роднай прыроды, замілаванасць яе
прыгажлсцю.
План-канспект урока
Мэта ўрока: стварыць умовы для паглыблення ведаў вучняў
пра мнагазначныя словы, амонімы,
антонімы, сінонімы.
Задачы ўрока:
адукацыйная: стварыць
умовы для замацавання ведаў вучняў пра сінонімы, антонімы, амонімы,
мнагазначныя словы, іх ролю ў мове і маўленні;
развіваючая: фарміраваць
арфаграфічную пісьменнасць; папаўняць слоўнікавы запас вучняў;
выхаваўчая: выхоўваць
беражлівыя адносіны да прыроды, любоў да яе
Тып урока: урок комплекснага прымянення ведаў і
спосабаў дзейнасці.
Мэты: абагуліць веды вучняў па тэме
"Антонімы”, працягваць развіваць уменне знаходзіць антонімы у тэксце, складаць з антонімамі сказы, дыялог, развіваць маўленне і
лагічнае мысленне; на прыкладзе пэўных заданняў выхаваць павагу і любоў
да вуснай народнай творчасці, народных традыцый.
План-канспект урока
Мэта:
- паглыбляць i сiстэматызаваць веды вучняў па асноуных пытаннях тэмы;
- удасканальваць уменне адрознiваць лiчэбнiкi ад iншых часцiн мовы;
- даваць марфалагiчную i словаўтваральную характарыстыку;
- выкарыстоўваць стылiстычныя i выяўленчыя магчымасцi лiчэбнiкаў ва ўласных
вусных i пiсьмовых выказваннях;
- развiваць творчыя здольнасцi i iнтэлект вучняў.
План-канспект урока
Мэты: падагульненне і
сістэматызацыя ведаў па пройдзенай тэме, развіццё камунікатыўных здольнасцей
вучняў, навыкаў калектыўнай работы, далучэнне да таямніц беларускай народнай
культуры (сімволіка лікаў у культуры беларусаў).
План-канспект урока
Мэты: 1)
паўтарыць і паглыбіць веды школьнікаў аб лічэбніку, граматычнай сувязі яго з
назоўнікамі;
2) развіваць
уменне правільна выкарыстоўваць у маўленні, скланяць і спалучаць лічэбнікі з
іншымі словамі;
3) выхоўваць пачуццё
таварыскасці, калектывізму.
Тып урока: урок
паўтарэння і абагульнення
План-канспект урока
Мэта:
1. Дапамагчы вучням засвоіць асаблівасці змянення і
спалучэння з назоўнікамі колькасных лічэбнікаў. Выпрацоўваць уменні выразна
вымаўляць і пісаць лічэбнікі ў разнастайных склонавых формах, спалучаць з
назоўнікамі, актыўна карыстацца ва ўласным вусным і пісьмовым маўленні. 2. Развіваць камунікацыйныя ўменні, памяць і ўвагу.
3. Выхоўваць цікавасць да беларускай мовы.
Мэта: - замацаваць веды вучняў па марфалогіі, фанетыцы, сінтаксісу, лексікалогіі,
арфаграфіі;
- развіваць самастойнасць вучняў; - выхоўваць павагу да людзей старэйшага пакалення,
удзельнікаў
і ветэранаў Вялікай Айчыннай вайны.
Мэта ўрока:
-
паглыбіць веды вучняў пра назоўнікі трэцяга скланення,
правапіс іх канчаткаў;
-
замацаваць веды пра тыпы скланення і асновы назоўнікаў;
-
удасканальваць уменне групаваць назоўнікі паводле
скланення;
-
вучыць правільна пісаць канчаткі і каменціраваць іх выбар
у залежнасці ад характару асновы;
-
выпрацоўваць навык правапісу слоў з падоўжанымі зычнымі і
апострафам у творным склоне;
-
развіваць звязнае маўленне вучняў пры чытанні тэкстаў;
-
выхоўваць павагу да памяці продкаў, любоў да роднай
зямлі, да ўсяго, што нас акружае, павагу да працы чалавека,
да цаны хлеба.
Тып урока: нетрадыцыйная форма правядзення ўрока з
элементамі інтэграцыі.
Мэты: навучыць апавядаць пра экскурсію ў музей і
апісваць асобныя музейныя рэчы пра побыт і матэрыяльную культуру нашых продкаў,
вызначаць галоўнае і заўважаць адметнае ў апісаваемых прадметах, перадаваць
эмоцыі, якія яны выклікаюць; паглыбіць веды пра асаблівасці тэкстаў апісанняў,
навучыць выбіраць моўныя сродкі ў адпаведнасці з тыпам тэксту і характарам
апісання, сістэматызаваць уласныя назіранні, скласці план сачынення, развіваць
вуснае і пісьмовае маўленне, выхоўваць цікавасць і любоў да матэрыяльнай і
духоўнай спадчыны Радзімы.
Мэта: паўтарыць
і замацаваць правілы напісання не з рознымі часцінамі мовы; садзейнічаць
фарміраванню ўмення сістэматызаваць і абагульняць раней вывучанае; выпрацоўваць
навык напісання не(ня), ні з рознымі часцінамі мовы; узбагачаць слоўнікавы
запас вучняў; фарміраваць культуру маўлення, выхоўваць любоў і павагу да роднай
мовы.
Мэта: - паўтарыць матэрыял па тэме,
вывучаны ў папярэдніх класах;
- пазнаёміць вучняў з больш складанымі правіламі
расстаноўкі знакаў
прыпынку
ў сказах з простай мовай.
Форма ўрока: урок з прымяненнем
гульнёвых тэхналогій (паўтарэнне і абагульненне) і АСН – адаптыўнай
сістэмы навучання
(тлумачэнне новага матэрыялу, замацаванне)
План-канспект урока
Мэты: 1) паўтарыць і сістэматызаваць веды
школьнікаў аб прыметніку як самастойнай часціне мовы, асаблівасцях утварэння
ступеняў параўнання;
2) развіваць уменне ўтвараць,
ужываць і адрозніваць ад іншых форм ступені параўнання прыметнікаў, правільна
запісваць складаныя прыметнікі і прыметнікі з суфіксам –ск- ;
3) выхоўваць пачуццё ашчадных
адносін да моўнага матэрыялу, павышаць агульную маўленчую культуру школьнікаў
Тып урока: урок паўтарэння і абагульнення
Мэты: падагульненне ведаў па тэме "Прыметнік”; развіццё
самастойнасці думкі вучняў у складзе групы; развіццё ўменняў і навыкаў
самаацэнкі і ўзаемаацэнкі; развіццё маўлення, назіральнасці; выхаванне любові
да роднай мовы.
Мэта: садзейнічаць
фарміраванню ў вучняў паняцця аб прыслоўі як часціне мовы, дапамагчы засвоіць
асноўную граматычную прымету – нязменнасць, устанавіць агульнае і адметнае
паміж прыслоўямі і прыметнікамі, назоўнікамі, лічэбнікамі.
Мэты і задачы урока:
· садзейнічаць
фарміраванню ў вучняў паняцця аб прыслоўі як часціне мовы, дапамагчы засвоіць
асноўную граматычную прымету – нязменнасць, устанавіць агульнае і адметнае
паміж прыслоўямі і іншымі часцінамі мовы:
· выпрацоўваць
уменне фармуляваць азначэнне прыслоўя, распазнаваць у тэксце, вызначаць
агульнае граматычнае значэнне, адрозніваць ад іншых часцін мовы, вызначаць
сінтаксічную ролю;
· ужываць
прыслоўі ў вусным і пісімовым маўленні
Мэты: паглыбіць ў
вучняў паняцце аб прыслоўі як часціне мовы, дапамагчы засвоіць асноўную
граматычную прымету – нязменнасць; выпрацоўваць уменні фармуляваць азначэнне
прыслоўя, распазнаваць яго ў тэксце, устанаўліваць агульнае граматычнае
значэнне, адрозніваць ад іншых часцін мовы, вызначаць сінтаксічную ролю ў
сказе, ужываць у вусным і пісьмовым маўленні; практычна пазнаёміць вучняў з
разрадамі прыслоўяў; развіваць уменне вучняў дакладна ставіць пытанні ад
галоўнага да залежнага слова ў словазлучэннях з прыслоўямі і карыстацца такімі
словазлучэннямі ў маўленні; садзейнічаць фарміраванню грамадзянскай пазіцыі
асобы.
Тып заняткаў: паўтарэнне і паглыбленне вывучанага матэрыялу
Форма заняткаў: падарожжа з выкарыстаннем мультымедыйнага
забеспячэння
Мэта:
v
Абагульніць і сістэматызаваць веды вучняў пра прыслоўе;
v
Навучыць правільна рабіць марфалагічны разбор;
v
Развіваць уменне супастаўляць, рабіць вывады, развіваць
увагу, арфаграфічную пільнасць;
v
Выхоўваць цікавасць да вучобы.
Мэта: - сістэматызаваць веды
вучняў па тэме;
- выпрацоўваць уменне правільнага напісання і ўжывання прыслоўяў у маўленні;
- выхоўваць любоў да роднага краю, прыроды, мовы.
МЭТА: - Садзейнічаць азнаямленню
вучняў з канкрэтнымі выпадкамі прыставачна-суфіксальнага
ўтварэння прыслоўяў, а
таксама з утварэннем прыслоўяў шляхам складання слоў і паўтору
аднолькавых або блізкіх слоў;
- вучыць адрозніваць у
маўленні прыслоўі, утвораныя прыставачна-суфіксальным спосабам;
- удасканальваць набытыя
ўменні і навыкі ўжывання прыслоўяў ;
- выхоўваць цікавасць да
абрадаў, духоўнай спадчыны беларусаў