Адукацыйная
мэта ўрока:
выпрацоўваць навыкі аналізу паэтычнага твора, пашыраць слоўнікавы запас вучняў,
працягваць работу над выразным чытаннем верша.
Выхаваўчая
мэта: данесці да
вучняў ідэю адказнасці кожнага чалавека перад прыродай праз суперажыванне з
літаратурным героем.
Абсталяванне: Чырвоная кніга Рэспублікі Беларусь,
выстава літаратуры аб прыродзе.
Мэта: прааналізаваць мастацкі змест
рамана, вучыць адстойваць свой пункт погляду, бачыць супярэчлівасць характару
герояў; удасканальваць камунікатыўныя ўменні; выхоўваць эстэтычныя і этычныя
пачуцці.
Форма
правядзення:
урок-гутарка
Мэты: даць уяўленне пра жанравыя асаблівасці прыказак і прымавак, афарызмаў; выпрацоўваць навыкі выразнага чытання і асэнсавання прыказак, прымавак і афарызмаў; развіваць вуснае маўленне вучняў; выхоўваць цікавасць і павагу да мастацкай спадчыны беларускага народа. Тып урока: камбінаваны з элементамі праблемнага навучання і элементамі гульнёвай тэхналогіі.
Мэты:
знаёміць
з жанравымі асаблівасцямі лірычнай споведзі, спрыяць свядомаму засваенню зместу
верша.
развіваць
у школьнікаў уменне выразнага чытання і вусную маналагічную мову пры адказах на
пытанні.
выхоўваць
пачуццё любові, павагі, пяшчоты і ласкі да самага блізкага чалавека – маці.
Закончыць
вывучэнне манаграфічнай тэмы "Уладзімір Караткевіч" праграма прапануе
аповесцю "Ладдзя Роспачы" ці "Сівая легенда".
Дзевяцікласнікі найчасцей аддаюць перавагу першаму з пералічаных твораў, які
можна прачытаць за гадзіну-дзве перад урокам.
Мэты:
— Пазнаёміць з гістарычнай і жыццёвай асновай твора "Паром
на бурнай рацэ”; вызначыць жыццёвую пазіцыю герояў твора;
— Стварыць умовы для развіцця аналітыка-сінтэтычнага
мыслення вучняў, творчай актыўнасці, самастойнасці меркаванняў, удасканалення
умення вызначаць мастацкія дэталі, вобразна-выяўленчыя сродкі мовы і іх ролю ў
раскрыцці вобразаў і ідэй твора;
— Зместам урока выхоўваць цікавасць да гісторыі роднага
краю, пачуццё асуджэння жорсткасці, бяздушнасці і абыякавасці да Радзімы, да
лёсу свайго народа. Спрыяць фарміраванню ў вучняў разумення прыярытэту
станоўчых маральных якасцей чалавека.
МЭТЫ:
1.
стварыць умовы для раскрыцця тыповых рыс
характару беларусаў на матэрыяле мастацкага твора;
2.
арганізаваць дзейнасць вучняў, накіраваную
на развіццё умення выяўляць ключавыя пытанні, атрымліваць інфармацыю, весці
назіранні, аналізаваць і рабіць вывады;
3.
садзейнічаць выхаванню пачуцця нацыянальнай
годнасці, павагі да гісторыі і культуры беларускага народа.
ТЫП УРОКА: урок абагульнення ведаў па творы У. Караткевіча "Зямля
пад белымі крыламі”
Мэта: - пазнаёміць вучняў з
жыццёвымі дарогамі Ф. Багушэвіча, асаблівасцямі яго творчасці;
- абуджаць цікавасць да вывучэння літаратурнай спадчыны, паказаць асобу паэта;
- выхоўваць пачуццё гонару за свой народ і яго
лепшых прадстаўнікоў.
Распрацавала Аксана Колтан, гімназія-інтэрнат г. Мядзела. Сцэнар урока
спалучае метады актыўнай ацэнкі, актыўныя і інтэрактыйныя прыёмы,
самастойную, часткова-даследчую форму дзейнасці вучняў,
працу з навучальнай і дадатковай літаратурай. Значная ўвага надаецца
развіццю лагічнага мыслення вучняў. Мэта ўрока: забяспечыць засваенне сістэмы ведаў пра погляды і дзейнасць Францыска Скарыны як першадрукара, гуманіста, асветніка. Задачы: - садзейнічаць развіццю ўменняў самастойнай працы з вучэбным матэрыялам і сістэматызацыі ведаў, развіццю аналітычных уменняў; - ствараць умовы для выхавання патрыятычных пачуццяў вучняў і паважлівага стаўлення да гуманістычных каштоўнасцей. Мэты на мове вучняў: - у канцы урока мы адкажым на пытанне: «Ці можам мы назваць нашага суайчынніка Францыска Скарыну гуманістам?»; - мы параўнаем погляды еўрапейскіх гуманістаў і погляды Скарыны; - мы паспрабуем зразумець, чаму Францыска Скарыну называюць гуманістам і першадрукаром. Тып урока: урок вывучэння новых ведаў.
МЭТЫ :
§ Пазнаёміць з творам, звярнуць увагу вучняў на паэтычнае
асэнсаванне бытавога паўсядзённага ў жыцці сялянскіх дзяцей; ахарактарызаваць
галоўнага героя; удасканальваць уменне аналізаваць у вучняў пейзажныя творы
жывапісу, супастаўляць іх з паэтычнымі прыродаапісальнымі замалёўкамі; § Развіваць уменне працаваць самастойна і ў групах;
развіваць навыкі выразнага чытання; развіваць творчыя здольнасці вучняў;
§ Выхоўваць пачуццё прыгажосці, замілаванасці да роднага
краю;
выхоўваць цікавасць і павагу да роднага слова.