План-канспект урока
Мэты:
ü садзейнічаць паглыбленню ведаў школьнікаў
пра падоўжаныя зычныя як характэрную з’яву фанетыкі, іх вымаўленне і
абазначэнне на пісьме;
ü фарміраваць навыкі размежавання фанетычнага
падаўжэння і марфалагічнага падваення, самастойнага мыслення, асэнсавання і
структурыравання інфармацыі, уменне працаваць у групе;
ü выхоўваць упэўненасць у сабе, разуменне
каштоўнасці сваіх думак і ідэй.
Мэты: вучыць заўважаць
настраёвасць эпізодаў, даваць ацэнку паводзінам і ўчынкам людзей, ствараць
звязны тэкст пры абмеркаванні і асэнсаванні трагічнага фіналу твора, выхоўваць
дабрыню і чалавечнасць, неабыякавасць да жыцця.
Тэхналогія: "Майстэрня
будучыні”
План-канспект урока
Мэты: паглыбляць у вучняў уяўленне пра сістэму гукаў беларускай мовы, паказаць іх
ролю ў мове як кампанентаў слоў і сродкаў іх адрознення;выпрацоўваць уменне
чуць, вылучаць гукі, абазначаць іх літарамі, удасканальваць навык літаратурнага
вымаўлення гукаў і іх спалучэнняў у маўленчай плыні; выхоўваць цікавасць да
роднай мовы.
План-канспект урока
Мэта. Паглыбіць веды
вучняў аб даданых
членах сказа. Даць
паняцце аб дапаўненні, азначэнні
i акалічнасці. Выпрацоўваць
уменне вызначаць i
адрозніваць галоўныя i даданыя члены сказа. (На першым уроку не
акцэнтаваць увагу вучняў на вызначэнне часцін мовы, якімі выражаюцца даданыя
члены.) Прывіваць цікавасць да чытання лінгвістычных казак. Выхоўваць моўны
этыкет у школьнікаў пры знаёмстве i гутарцы.
План-канспект урока
Тып: урок-блок
у форме казкі
Мэты:
Ø
паглыбіць веды вучняў пра даданыя члены
сказа;
Ø
даць паняцце аб дапаўненні, азначэнні,
акалічнасці; Ø
пазнаёміць з іх графічным абазначэннем;
Ø
выпрацоўваць уменне вызначаць і
адрозніваць галоўныя і даданыя члены сказа;
Ø
удасканальваць уменне ставіць ад
галоўных членаў да даданых сэнсавыя пытанні;
Ø
фарміраваць уяўленне пра ролю кожнага
даданага члена ў саставе сказа і вызначаць, якімі часцінамі мовы яны выражаны;
Ø
прывіваць цікавасць да чытання
лінгвістычных казак;
Ø
узбагачаць слоўнікавы запас вучняў;
Ø выхоўваць
моўны этыкет у школьнікаў пры знаёмстве і гутарцы.
Форма
правядзення: Дальтан-урок
Мэта: паўтарыць, што называецца
дапаўненнем, на якія пытанні адказвае, да якога члена сказа адносіцца;
пазнаёміцца са спосабамі выражэння дапаўнення, з яго відамі; удасканальваць
уменне знаходзіць дапаўненні ў сказах, вызначаць спосаб іх выражэння і від;
прывіваць любоў да родных мясцін.
Дальтан-заданне
Мэта: выконваючы дадзенае заданне, ты паўторыш,
што называецца дапаўненнем, на якія пытанні адказвае, да якога члена сказа
адносіцца; ты пазнаёмішся са спосабамі выражэння дапаўнення, з яго відамі; ты
будзеш удасканальваць сваё ўменне знаходзіць дапаўненне ў сказе, вызначаць
спосаб яго выражэння, яго від.
Комплексная дыдактычная мэта : у выніку выканання модуля вучні павінны ведаць: сінтаксічныя прыметы БСС, іх будову, сэнсава-граматычныя адносіны паміж часткамі , ролю ў тэксце, умовы пастаноўкі двукроп’я ў БСС; умець: знаходзіць БСС у тэкстах, абгрунтоўваць мэтазгоднасць іх ужывання, вызначаць сэнсава-граматычныя адносіны паміж часткамі і правільна інтанаваць у моўнай плыні, абгрунтоўваць пастаноўку двукроп’я у БСС, будаваць такія сказы, карыстацца імі як сінтаксічнымі сродкамі ў вуснай і пісьмовай мове.
План-канспект урока
Мэта:
1.
З дапамогай мультымедыйных сродкаў паглыбіць і
сістэматызаваць веды вучняў пра дзеепрыметнік, замацоўваць уменне знаходзіць дзеепрыметнікі
і вызначаць іх граматычныя прыметы, выдзяляць дзеепрыметныя звароты на пісьме
(у неабходных выпадках). Дапамагчы вучням засвоіць парадак марфалагічнага
разбору дзеепрыметніка.
2.
Развіваць камунікацыйныя здольнасці вучняў, мысленне,
памяць і ўвагу.
3.
Выхоўваць павагу да роднай мовы
Тып урока: Урок падагульнення і сістэматызацыі
План-канспект урока
Мэты: 1)
паўтарыць асаблівасці ўтварэння і ўжывання дзеепрыметнікаў і дзеепрыслоўяў;
2) развіваць
уменне правільна ўтвараць дзеяслоўныя формы, адрозніваць дзеепрыметнікі ад
дзеепрыслоўяў, выкарыстоўваць іх у перакладах з рускай мовы на беларускую;
3) выхоўваць
сістэму агульначалавечых каштоўнасцяў.
Тып урока: урок паўтарэння
і абагульнення
Мэты:
1)
абагульніць веды вучняў па тэме "Дзеепрыметнік”, праверыць і выявіць узровень
уменняў і навыкаў;
2) развіваць
уменне сканцэнтраваць свае магчымасці ў незнаёмай сітуацыі;
3) выхоўваць
цікавасць да вывучэння беларускай мовы пры выкарыстанні новых інфармацыйных
тэхналогій.
Абсталяванне: асабістыя карты заданняў у
вучняў, карта РБ.
Тып урока: абагульняючы ўрок
Дальтан-заданне
Трэба ведаць: граматычныя категорыі
дзеепрыметніка, яго правапіс.
Трэба ўмець: адрозніваць дзеепрыметнік ад
іншых форм дзеслова, знаходзіць дзеепрыметныя звароты і расстаўляць знакі
прыпынку пры іх, утвараць дзеепрыметнікі, ужываць у вуснай і пісьмовай мове.
План-канспект урока
Задачы:
1. замацаваць уменне знаходзіць у тэксце дзеепрыметнікі і вызначаць іх
сінтаксічную функцыю;
2. паўтарыць напісанне суфіксаў дзеепрыметнікаў, марфалагічны разбор,
словаўтваральны разбор; 3. захоўваць арфаграфічныя нормы пры напісанні не (ня) з дзеепрыметнікамі;
4. замацаваць паняцце "дзеепрыметны зварот”, паўтарыць правілы пастаноўкі
знакаў прыпынку пры ім;
5. захоўваць асаблівасці перакладу дзеепрыметнікаў з рускай мовы на
беларускую;
6. карыстацца дзеепрыметнікамі, дзеепрыметнымі зваротамі пры выкананні
творчых прац.
План-канспект урока
Мэта: паглыбіць і сістэматызаваць веды вучняў па
асноўных пытаннях тэмы; удасканальваць уменні адрозніваць дзеепрыслоўі,
выяўляць іх сэнсава-стылістычную ролю ў тэкстах, даваць марфалагічную
характарыстыку; развіваць маўленне вучняў; выхоўваць пачуццё павагі да
навакольнага свету, роднага слова.
Тып урока: падагульненне і сістэматызацыя ведаў па
тэме "Дзеепрыслоўе”; тэхналогія развіццёвай кааперацыі (праца ў группах – па
два, па чатыры чалавекі), рознаўзроўневыя заданні.
Мэты: даць паняцце пра деепрыслоўе як
асобую форму дзеяслова, якая мае дзеяслаўныя и прыслоўныя прыметы, пра
граматычныя прыметы i правапiс
дзеяслова; вучыць прямяняць атрыманыя веды на практыцы, вызначаць сэнсавую
сувязь дзеепрыслоўя са словам, якое з’яўляецца дзейнiкам у сказе iназывае таго, хто ўтварае дзеянне;
садзейнiчаць выпрацоўцы
ўмення адрознiваць
формы дзеяслова, што абазначаюць у сказе асноўныя дзеяннi; спыняць актывiзацыi маўленчай дзейнасцi вучняў, выхаванню станоўчых рысай характару, культурных нормаў
повадзiн у розных сiтуацыях.
Тып урока: вывучэнне новага матэрыялу,
першаснага замацавання ведаў i фармiравання уменняў i навыкаў.
План-канспект урока
Мэты:
·
паўтарыць, абагульніць і сістэматызаваць веды вучняў,
атрыманыя на папярэдніх двух уроках;
· замацаваць уменні знаходзіць дзеепрыслоўі ў сказе,
вызначаць іх марфалагічныя прыметы, сінтаксічную ролю, удасканальваць навыкі
марфемнага разбору (на прыкладзе дзеепрыслоўяў);
· фарміраваць у вучняў навыкі правільнай пастаноўкі знакаў
прыпынку пры дзеепрыслоўях і дзеепрыслоўных зваротах, моўную культуру (пры
пераказе тэксту з выкарыстаннем дзеепрыслоўяў і дзеепрыслоўных зваротаў);
· развіваць творчыя здольнасці вучняў праз выкананне
адпаведных заданняў;
· ствараць на ўроку сітуацыі поспеху, псіхалагічнага
камфорту;
· выхоўваць самастойнасць, добразычлівыя ўзаемаадносіны
паміж вучнямі.
План-канспект урока
Мэты ўрока: - паглыбіць і сістэматызаваць веды вучняў па асноўных
пытаннях тэмы "Дзеепрыслоўе”;
-удасканальваць уменні адрозніваць дзеепрыслоўі ў
тэкстах,выяўляць іх сэнсава-стылістычную ролю ў тэкстах, даваць марфалагічную
харак-тарыстыку;
- развіваць мову вучняў: узбагачаць мову вучняў шляхам
падбору да дзее-прыслоўя сэнсава правільных залежных слоў, тлумачэння
фразеалагімаў і складання з імі сказаў,працаваць над выразным чытаннем
мастацкіх тэкстаў, удасканальваць уменне вызначаць галоўную думку і тэму;
- выхоўваць ўменне бачыць прыгажосць навакольнага свету,
павагу да роднага слова.
Тып урока і педагагічныя тэхналогіі: абагульненне і сістэматызацыя
ведаў па тэме "Дзеепрыслоўе”; тэхналогія развіваючай кааперацыі ( праца ў
групах – па два і па ча-тыры чалавекі), дыферэнцыяцыя.
План-канспект урока
Мэта: узнавіць
веды пра дзеяслоў як часціну мовы, яго граматычныя катэгорыі, сінтаксічную ролю
ў сказе; развіваць уменні вызначаць деясловы ў сказе, іх граматычныя формы і
месца ў сказе; выхоўваць любоў да роднай прыроды, замілаванне яе прыгажосцю
Абсталяванне:
мульцім. абст., падручнік, запісы
Тып:
камбініраваны
Формы і метады:
інфармацыйны, гутарка, праблемны, франтальныя
План-канспект урока
Мэты і задачы ўрока:
ü Паўтарыць,
паглыбіць і сістэматызаваць веды вучняў пра дзеяслоў як часціну мовы.
ü Дапамагчы
засвоіць асноўныя прыметы дзеяслова, канкрэтызаваць змест граматычнага тэрміна
"дзеянне”, пашырыць уяўленне пра лексічныя групы дзеясловаў, паказаць іх
сэнсава-граматычную ролю ў тэксце, папоўніць слоўнік вучняў новымі
лексіка-семантычнымі групамі слоў;
ü Выпрацоўваць
уменне фармуляваць азначэнне дзеяслова, распазнаваць дзеясловы ў тэксце,
адрозніваць іх ад іншых часцін мовы, вызначаць сэнсава-граматычную ролю ў
тэксце, класіфікаваць паводле пэўных лексіка-семантычных груп, вызначаць
зменныя марфалагічныя прыметы (час, асобу, лік, род), сінтаксічную ролю ў
сказе.
Абсталяванне: табліца
План-канспект урока
Мэта ўрока: паўтарыць,абагульніць
вывучаны матэрыял па тэме” Дзеяслоў”, выявіць веды, уменні і навыкі вучняў пры
вывучэнні дадзенай тэмы.
Педагагічныя задачы:
а) замацаваць асноўныя паняцці і
тэрміны, звязаныя з вывучэннем дзеяслова;
б) развіваць уменне аналізаваць і супастаўляць моўныя факты і тым самым
развіваць лінгвістычнае мысленне школьнікаў; в) фарміраваць навыкі дакладнага форма і словаўжывання і паважлівага
стаўлення да духоўных здабыткаў беларускага народа.