Мэты: узнавіць і сістэматызаваць
веды па розных раздзелах мовы; удасканальваць практычныя ўменні і навыкі;
садзейнічаць развіццю ўважлівасці, хуткасці, фарміраванню акуратнасці,
самастойнасці пры выкананні заданняў; падтрымліваць цікавасць да беларускай
мовы.
Рэфармаванне сістэмы адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь суправаджаецца істотнымі зменамі, сярод якіх і змена адукацыйнай парадыгмы. Будучым настаўнікам неабходна авалодаць сучаснымі тэхналогіямі навучання і выхавання, а таксама кіравацца ў сваёй дзейнасці навуковымі ведамі, у аснове якіх ляжыць назапашаны, сістэматызаваны і апрабаваны метадычнай тэорыяй і практыкай вопыт.
Гэтаму дапаможніку папярэднічала выданне 2004 года, што дазволіла аўтарам апрабаваць матэрыял на практыцы і ўнесці неабходныя карэктывы і дапаўненні. Апошнія зроблены ў сувязі з тым, што новыя падыходы да выкладання ў ВНУ прапануюць пэўную частку гадзін пераводзіць на самастойную працу, якая і павінна быць забяспечана неабходным матэрыялам.
Мэты: працягваць знаемства
вучняў з аднароднымі членамі сказа; выпрацоўваць навыкі і ўменні правільна
расстаўляць знакі прыпынку ў сказах з аднароднымі члннамі, дзе есць
абагульняльныя словы; развіваць уменне лагічна і доказна выкладаць думкі;
ацэньваць веды свае і таварыша; выхоўваць любоў да роднага краю, да прыроды.
Мэты: · Засвоіць звесткі па тэорыі літаратуры, неабходныя для
аналізу і ацэнкі мастацкіх твораў;
· Развіваць уменне вызначаць галоўнае ў літаратуразнаўчым
артыкуле;
· Выхоўваць асабістую адказнасць за навучанне.
Мэты: ü Засвоіць адасабленне, як сэнсавае і
інтанацыйнае выдзяленне сказа;
ü Зразумець сутнасць адасобленых
акалічнасцей ( слайд №2)
Задачы:
•
Развіваць
уменне адасабляць члены сказаў;
•
Звярнуць
увагу на адметнасць адасобленых акалічнасцей, выражаных дзеепрыслоўямі і
дзеепрыслоўнымі зваротамі, ад фразеалагізмаў тыпу на ноч глездячы;
•
Навучыцца
адрозніваць словы тыпу стоячы, лежачы і
пад. ад адасобленых дзеепрыслоў ( слайд №3)
Мэта:
Абагуліць
і сістэматызаваць веды вучняў па тэме
"Адасобленыя члены сказа. Знакі прыпынку пры адасабленні”.
Пазнаёміць
са сферай выкарыстання адасобленых членаў сказа.
Выпрацоўваць
уменні вызначаць адасобленыя члены сказа ў структуры сказаў; правільна
інтанаваць сказы з адасабленнямі; акрэсліваць умовы адасаблення; фармуляваць
адпаведнае пунктуацыйнае правіла; вызначаць сэнсава-стылістычную ролю ў тэксце;
ужываць гэтыя канструкцыі ва ўласным вусным і пісьмовым маўленні.
Мэты: сістэматызаваць і
паглыбіць веды вучняў пра аднародныя члены
сказа, іх ролю ў тэкстах; вучыць вучняў свядома,
абгрунтавана вызначаць
аднародныя члены ў сказах, вымаўляць з інтанацыяй
пералічэння ці супастаўлення, ставіць да іх пытанні, вызначаць сінтаксічную
ролю;
складаць сказы па графічных схемах,
ствараць тэксты па малюнку,
выхоўваць паважлівыя адносіны да
беларускай мовы, Бацькаў-
шчыны.
План-канспект урока
Мэты: 1.
Аднавіць веды пра азначэнне як даданы член сказа
2. Вучыць вучняў здабываць веды самастойна і ў сумесным пошуку.
3. Фарміраваць нацыянальную свядомасць вучняў.
Форма: лінгвістычная
майстэрня.
План-канспект урока
Мэты:
Ø Дапамагчы вучням
пазнаёміцца з граматычнымі значэннямі акалічнасці;
Ø спрыяць разуменню таго,
што ўсякае дзеянне абумоўлена прычынай, мэтай, адбываецца ў вызначана час, мае
пэўны вынік, а значыць акалічнасныя значэнні прычыны, мэты, часу, месца,
спосабу дзеяння і інш. заўсёды суправаджаюць пэўнае дзеянне або стан;
Ø выпрацоўваць уменні
вызначаць у сказе акалічнасці і іх прыватныя значэнні, ставіць сінтаксічнае
(лагічнае) пытанне, знаходзячы словы, з якімі гэтыя акалічнасці звязаны, даваць
ім сінтаксічную і марфалагічную характарыстыку;
Ø развіваць лагічнае
маўленне вучняў;
Ø выхоўваць любоў і павагу
да роднай мовы.
Матэрыялы Рэспубліканскай навуковай канферэнцыі, прысвечанай 70-годдзю з дня нараджэння прафесара Галіны Мікалаеўны Малажай. Брэст, 20-21 сакавіка 2008 года
Мэты:
пазнаёміць з апавяданнем
;
арганізаваць
абмеркаванне вучнямі маральных якасцей асобы (сяброўскасці, адданасці і
спагадлівасці); садзейнічаць
развіццю мыслення і звязнага маўлення;
ствараць умовы для
выхавання ў дзяцей чуласці, добразычлівасці, пачуццяў сяброўства і
калектывізму.
План-канспект урока
Мэта: Прааналізаваць дапушчаныя памылкі, зрабіць работу над імі;
паўтарыць правілы па
дадзеных тэмах; зрабіць карэкцыю ведаў; развіваць вусную і
пісьмовую мову
вучняў; выхоўваць пачуцце зацікаўленасці да роднага слова.
План-канспект урока
Мэты:
ü вучыць рабіць
параўнальна-супастаўляльны аналіз складаназлучаных сказаў і простых сказаў з
аднароднымі членамі;
ü удасканальваць навык
пастаноўкі знакаў прыпынку; абгрунтаваць пастаноўкі варыянтных знакаў прыпынку;
ü развіваць вусную і
пісьмовую мову вучняў.
План-канспект урока
Мэта: асэнсаваць віды сказаў па інтанацыі, мэце
выказвання, вызначыць іх асаблівасці, пастаноўку знакаў прыпынку на канцы
сказаў, замацаваць веды па тэме "Сказ”, развіваць мову, мысленне, пашыраць
слоўнікавы запас, выхоўваць патрыятызм, любоў да радзімы
Тып: камбініраваны
План-канспект урока
Мэты:
Ø Навучыць адрозніваць двухсастаўныя
і аднасастаўныя сказы, фарміраваць уменні размяжоўваць тыпы аднасастаўных
сказаў па сэнсавых і граматычных прыметах, вызначаць безасабовыя сказы; Ø удасканальваць навык
пастаноўкі коскі ў складаным сказе, калі ў яго ўваходзяць часткі з адным
галоўным членам; Ø вучыць карыстацца
аднасастаўнымі сказамі ва ўласным вусным і пісьмовым маўленні;
Ø выхоўваць любоў і павагу
да роднай мовы.