Адметнасць гэтай кнігі ў тым, што ў ёй рэалізавана спроба
папулярызаваць, зрабіць больш даступнымі для вучнёўскага ўспрымання
тыя раздзелы школьнай праграмы па літаратуры, якія выклікаюць
у школьнікаў асаблівыя цяжкасці. Гэта найперш датычыцца твораў
старажытнай літаратуры, эпохі Адраджэння ды i многіх пазнейшых па часе
напісання. Пастаўленая мэта рэалізавана аўтарам кнігі шляхам вылучэння
самага істотнага, важнага i канцэптуальнага ў вучэбным матэрыяле.
У сучасных падручніках i дапаможніках, на думку аўтара, павінна быць
толькі тое, што паўплывае на фарміраванне ў моладзі універсальнага
погляду на беларускую духоўную культуру ўвогуле. Аўтар усведамляе
пастаўленую перад сабой задачу менавіта ў вылучэнні рэчаў, важных
для фарміравання вучнёўскіх здольнасцей да філасофскага асэнсавання
рэчаіснасці, вызначэння месца чалавека сярод людзей, яго маральных
прынцыпаў, агульначалавечых каштоўнасцей. Між іншым, змест праграмы
па літаратуры ў старшых класах якраз i прадугледжвае ўсё вышэйназванае.
Шматслоўнасць, занавучанасць падручнікаў i дапаможнікаў не спрыяюць
папулярызацыі каштоўнага для душаў i розумаў нашых юных сучаснікаў.
Даўно вядома, што ўсё незразумелае i складанае нішчыць жаданне моладзі
авалодаць ведамі, карыснымі для яе духоўнага сталення.