Мэта ўрока: сістэматызаваць веды і
ўменні вучняў па тэме, удасканальваць уменне вызначаць дзеясловы ў тэксце,
вызначаць часы дзеясловаў, садзейнічаць развіццю лагічнага мыслення, рэалізацыі
творчых здольнасцей вучняў, выхоўваць супрацоўніцтва, калектывізм, развіваць
звязную мову, выхоўваць культуру адносін да свайго здароўя.
План-канспект урока
Мэта. Паглыбіць
веды вучняў пра займеннік, адметнасць яго
значэння, разнастайнасць
граматычных прымет; вучыць шасцікласнікаў
заўважаць, замест якой часціны
мовы ўжываюцца займеннікі, якую сінтаксічную
ролю выконваюць; папоўніць
слоўнікавы запас трапнымі
народнымі выслоўямі;
выхоўваць павагу да ВНТ.
План-канспект урока
Мэты:
· Дапамагчы вучням асэнсаваць асаблівасці займенніка як
часціны мовы (агульнае значэнне ўказальнасці, адсутнасць здольнасці называць
прадмет або прымету), засвоіць іх граматычныя прыметы, сінтаксічную ролю ў
сказе і тэксце; забяспечыць практычнае засваенне стылістычнай своеасаблівасці ўжывання некаторых
займеннікаў у маўленні. Выпрацоўваць уменні даваць азначэнне займенніка, бачыць
займеннікі ў тэксце, вызначаць пачатковую форму, устанаўліваць іх марфалагічныя
прыметы і сінтаксічную ролю ў простым і складаным сказах, функцыю ў тэксце. · Садзейнічаць развіццю ўмення ўжываць займеннікі ва
ўласным вусным і пісьмовым маўленні.
· Садзейнічаць выхаванню пачуцця любові да роднага краю,
павагі да яго мінулага, гонару за яго славутых людзей.
Тып урока – засваенне новага матэрыялу.
План-канспект урока Адукацыйная:
актывізаваць веды вучняў пра адметнасць значэння
займенніка.
Развіццёвая:
выпрацоўваць уменні вызначаць марфалагічныя
прыметы;
удасканальваць уменні вылучаць займеннікі ў сказах
і тэкстах; выпрацоўваюць навыкі дакладнага і дарэчнага ўжывання іх у беларускім
маўленні.
Выхаваўчая:
выхоўваць цікавасць да прадмета, пачуцце любові да роднай
зямлі, яе людзей, уменне валодаць сабой у час выканання заданняў.
План-канспект урока
Мэты: 1) узгадаць
і абагульніць веды пра самастойную часціну мовы займеннік, асаблівасці яго
ўжывання ў беларускай мове;
2)
удасканальваць уменні выдзяляць займеннік сярод іншых часцін мовы,
характарызаваць яго віды, марфалагічныя асаблівасці, ужываць у кантэксце;
3) выхоўваць
пачуццё ўважлівых адносін да моўнага матэрыялу, да мудрасці народа, увасобленай
у прыказках і прымаўках.
Тып урока: урок
паўтарэння і абагульнення
План-канспект урока
МЭТЫ:
узнавіць
і замацаваць веды вучняў па тэме "Службовыя часціны мовы”; сістэматызаваць веды,
атрыманыя па тэмах "Прыназоўнік як часціна мовы”, "Злучнік як часціна мовы”,
"Часціца як часціна мовы”; развіваць
навыкі правільнага напісання і ўжывання прыназоўнікаў, злучнікаў і
часціц; развіваць
звязную мову школьнікаў, павялічваць слоўнікавы запас; садзейнічаць
выхаванню любві і павагі да роднай мовы, выхоўваць словам.
План-канспект урока
Мэта:
- пазнаёміць вучняў са злучнікамі як сродкам, з дапамогай
якога забяспечваецца злучальная сувязь; выпрацоўваць навыкі пастаноўкі знакаў
прыпынку;
- развіваць самастойнасць мыслення, звязную мову;
- выхоўваць цікавасць да беларускага краю, роднага горада
Тэхналогія: праблемнае навучанне
План-канспект урока
Мэта. Дапамагчы вучням
асэнсаваць значэнне, адрозненне і ўжыванне злучальных і падпарадкавальных
злучнікаў;
рыхтаваць
школьнікаў да ўсведамлення сэнсва-стылістычных адносін у злучнікавых складаных
сказах;
выпрацоўваць
уменні адрозніваць злучнікі па значэнні і ўжываць іх для выражэння пэўных
сэнсавых адносін у сказах і тэкстах;
садзейнічаць
прафарыентацыйнаму выхаванню вучняў.
План-канспект урока
Мэты спрыяць
сістэматызацыі ведаў па тэме "Злучнік"; удасканальваць уменні характарызаваць
злучнікі паводле складу, ужывання, значэння і ролі ў сказах і тэкстах; стварыць
умовы для выяўлення ўзроўню авалодання вучнямі неабходнымі ведамі і ўменнямі па
тэме "Злучнік”; паказаць практычнае прымяненне тэарытычных ведаў на прыкладах з
тэкстаў мастацкай літаратуры, стварыць сітуацыю для развіцця самастойнасці вучняў і навыкаў самакантролю.
Развіваць
маўленне, памяць і ўвагу.
План-канспект урока
Мэта: стварэнне ўмоў для трывалага засваення пастаноўкі знакаў
прыпынку ў сказах з адасобленымі дапаўненнямі і акалічнасцямі.
Задачы:
- замацаваць
веды вучняў пра адасабленне азначэння ў сказах;
- удасканаліць
і падагульніць веды вучняў пра ўмовы адасаблення дапаўненняў і акалічнасцей;
-
удасканальваць
навык знаходзіць у сказах адасобленыя дапаўненні і акалічнасці і тлумачыць
умовы іх адасаблення;
- развіваць
навык выразнага чытання сказаў з адасобленымі дапаўненнямі і акалічнасцей і
навык пастаноўкі знакаў прыпынку; - выхоўваць
паважлівае стаўленне да беларускай мовы і гісторыі Беларусі.
План-канспект урока
Мэта: стварэнне ўмоў для
трывалага ўсведамлення асаблівасцей пастаноўкі знакаў прыпынку ў сказах з
параўнальнымі зваротамі. Задачы:
- абагульніць і сістэматызаваць веды пра знакі
прыпынку ў сказах з параўнальнымі зваротамі; -
удасканальваць
навык знаходзіць у сказах параўнальныя звароты; - развіваць
здольнасць выкарыстоўваць сказы з параўнальнымі зваротамі ва ўласным маўленні.
Мэта: садзейнічаць засваенню матэрыялу і
выпрацоўцы навыку ставіць знакі прыпынку ў складаных сказах з рознымі відамі
сувязі частак; паглыбляць уменне характарызаваць будову сказаў розных тыпаў і
відаў,складаць іх схемы; развіваць самастойнасць мыслення, звязную мову;
выхоўваць любоў да маці. Тэхналогія: праблемнае навучанне
План-канспект урока
Мэта: Узнавіць ў памяці значэнне такіх паняццяў кампазіцыя;
удасканальваць уменні і навыкі пры падзеле тэксту на часткі і абзацы, пры
вызначэнні кампазіцыйных частак; развіваць вусную і пісьмовую звязную мову
вучняў; Выхоўваць пачуцце замілаванасці радным краем.
Мэты: - працягваць паўтарэнне паняццяў па
тэме "Лексіка. Лексічнае значэнне слова”; паглыбіць і сістэматызаваць веды
вучняў па тэме "Лексіка паводле паходжання, сферы ўжывання і стылістычнай
афарбоўкі”;
- развіваць уменне раздзяляць словы па групах: паводле паходжання, сферы
ўжывання і стылістычнай афарбоўкі; развіваць звязную маналагічную мову вучняў;
- выхоўваць павагу да роднай мовы.
План-канспект урока
Мэта: фарміраваць уяўленне пра антонімы, іх ролі і
ужыванні ў мове; выпрацоўваць уменне падбіраць антонімы, фарміраваць вывучаемыя
з’явы, знаходзіць у тэксце, вызначаць агульнае семантычнае значэнне
натанімічных пар слоў; выхоўваць любоў да роднай прыроды, замілаванасць яе
прыгажлсцю.
План-канспект урока
Мэта ўрока: стварыць умовы для паглыблення ведаў вучняў
пра мнагазначныя словы, амонімы,
антонімы, сінонімы.
Задачы ўрока:
адукацыйная: стварыць
умовы для замацавання ведаў вучняў пра сінонімы, антонімы, амонімы,
мнагазначныя словы, іх ролю ў мове і маўленні;
развіваючая: фарміраваць
арфаграфічную пісьменнасць; папаўняць слоўнікавы запас вучняў;
выхаваўчая: выхоўваць
беражлівыя адносіны да прыроды, любоў да яе
Тып урока: урок комплекснага прымянення ведаў і
спосабаў дзейнасці.
Мэты: абагуліць веды вучняў па тэме
"Антонімы”, працягваць развіваць уменне знаходзіць антонімы у тэксце, складаць з антонімамі сказы, дыялог, развіваць маўленне і
лагічнае мысленне; на прыкладзе пэўных заданняў выхаваць павагу і любоў
да вуснай народнай творчасці, народных традыцый.
План-канспект урока
Мэта:
- паглыбляць i сiстэматызаваць веды вучняў па асноуных пытаннях тэмы;
- удасканальваць уменне адрознiваць лiчэбнiкi ад iншых часцiн мовы;
- даваць марфалагiчную i словаўтваральную характарыстыку;
- выкарыстоўваць стылiстычныя i выяўленчыя магчымасцi лiчэбнiкаў ва ўласных
вусных i пiсьмовых выказваннях;
- развiваць творчыя здольнасцi i iнтэлект вучняў.
План-канспект урока
Мэты: падагульненне і
сістэматызацыя ведаў па пройдзенай тэме, развіццё камунікатыўных здольнасцей
вучняў, навыкаў калектыўнай работы, далучэнне да таямніц беларускай народнай
культуры (сімволіка лікаў у культуры беларусаў).
План-канспект урока
Мэты: 1)
паўтарыць і паглыбіць веды школьнікаў аб лічэбніку, граматычнай сувязі яго з
назоўнікамі;
2) развіваць
уменне правільна выкарыстоўваць у маўленні, скланяць і спалучаць лічэбнікі з
іншымі словамі;
3) выхоўваць пачуццё
таварыскасці, калектывізму.
Тып урока: урок
паўтарэння і абагульнення
План-канспект урока
Мэта:
1. Дапамагчы вучням засвоіць асаблівасці змянення і
спалучэння з назоўнікамі колькасных лічэбнікаў. Выпрацоўваць уменні выразна
вымаўляць і пісаць лічэбнікі ў разнастайных склонавых формах, спалучаць з
назоўнікамі, актыўна карыстацца ва ўласным вусным і пісьмовым маўленні. 2. Развіваць камунікацыйныя ўменні, памяць і ўвагу.
3. Выхоўваць цікавасць да беларускай мовы.
Мэта: - замацаваць веды вучняў па марфалогіі, фанетыцы, сінтаксісу, лексікалогіі,
арфаграфіі;
- развіваць самастойнасць вучняў; - выхоўваць павагу да людзей старэйшага пакалення,
удзельнікаў
і ветэранаў Вялікай Айчыннай вайны.
Мэта ўрока:
-
паглыбіць веды вучняў пра назоўнікі трэцяга скланення,
правапіс іх канчаткаў;
-
замацаваць веды пра тыпы скланення і асновы назоўнікаў;
-
удасканальваць уменне групаваць назоўнікі паводле
скланення;
-
вучыць правільна пісаць канчаткі і каменціраваць іх выбар
у залежнасці ад характару асновы;
-
выпрацоўваць навык правапісу слоў з падоўжанымі зычнымі і
апострафам у творным склоне;
-
развіваць звязнае маўленне вучняў пры чытанні тэкстаў;
-
выхоўваць павагу да памяці продкаў, любоў да роднай
зямлі, да ўсяго, што нас акружае, павагу да працы чалавека,
да цаны хлеба.
Тып урока: нетрадыцыйная форма правядзення ўрока з
элементамі інтэграцыі.