Мэты: вучыць заўважаць
настраёвасць эпізодаў, даваць ацэнку паводзінам і ўчынкам людзей, ствараць
звязны тэкст пры абмеркаванні і асэнсаванні трагічнага фіналу твора, выхоўваць
дабрыню і чалавечнасць, неабыякавасць да жыцця.
Тэхналогія: "Майстэрня
будучыні”
Мэты:
дапамагчы вучням асэнсаваць душэўную драму старой
маці, ад якой адцураўся сын, далучыць школьнікаў да адвечнай
маральнай праблемы – праблемы бацькоў і дзяцей;
удасканальваць уменні
вучняў характарызаваць героя па яго паводзінах і ўчынках; уменне даследаваць
праблему; развіваць мысленне сямікласнікаў;
выхоўваць міласэрнасць, гуманнасць, павагу да бацькоў.
2 урокі
Мэта
першага ўрока: паказаць душэўную драму маці Лаўрука; звярнуць увагу
дзяцей на тое, якім чынам аўтар вырашае галоўную праблему твора (пейзаж, сродкі
мастацкай выразнасці, мастацкая дэталь); высветліць першыя чытацкія ўражанні;
развіваць навыкі выразнага чытання; выхоўваць суперажыванне.
Мэта
другога ўрока: паказаць вучням, як паступова мяняўся вобраз Лаўрука
на працягу твора, звяртаючы ўвагу на мастацкія дэталі; развіваць уменне
характарызаваць героя па яго паводзінах і ўчынках, а таксама супастаўляць з
героямі іншых твораў (Міхалкам з апавядання «Дзеравеншчына»); выхоўваць павагу
да родных і бацькоў.
Мэта:
дапамагчы
вучням зразумець складаны, супярэчлівы вобраз Вольгі Ляновіч; высветліць
дамінуючыя рысы характару метадам калектыўнага выбару; развіваць навыкі аналізу
літаратурнага героя, садзейнічаць фарміраванню ў вучняў творчага падыходу пры
аналізе літаратурнага твора;
садзейнічаць
выхаванню патрыятызму, пачуцця непрымання вайны.
Мэты і
задачы модуля: у выніку
працы над навучальнымі элементамі (НЭ) вы павінны:
- ведаць
біяграфію пісьменніка;
- умець
вызначыць адметнасць характару асобы аўтара і стылёвыя адметнасці яго творчасці на аснове вывучанага
літаратуразнаўчага артыкула; - развіваць
уменне збіраць матэрыял для вуснага паведамлення.
Мэта ўрока:
-
пазнаёміць
вучняў з іншымі персанажамі аповесці — Насцечкай, настаўніцай, сябрам Сержа
Мішкам, бацькам і маці Сержа;
-
сачыць
за далейшым развіццём дзеяння, за адносінамі паміж Сержам і Насцечкай, Насцечкай
і дзядулем, Сержавымі бацькамі;
-
выявіць матывы і прычыны адпаведных паводзін
Сержа ў школе і дома; -
ахарактарызаваць учынкі хлопца, параўнаць іх з
ацэнкай маці, бацькі,
Закрэўскага, настаўніцы;
-
назапашваць
матэрыял, неабходны для характарыстыкі герояў;
-
выхоўваць
лепшыя маральныя якасці вучняў.
Дыдактычная
мэта ўрока: Раскрыць
сутнасць праблемы "патрыятызму” ў сучаснай беларускай літаратуры; грамадзянскую
і патрыятычную пазіцыю Ларысы Геніюш праз літаратурны аналіз вершаў.
Задачы
асобаснага развіцця і выхавання: Стварыць умовы для развіцця
лагічнага і творчага мыслення, звязнага маўлення вучняў, разумення лірычных
твораў; стварыць умовы для выхавання ў вучняў патрыятызму, актыўнай жыццёвай
пазіцыі.
Тып
урока: Урок-даследаванне.
Форма
правядзення: Урок-семінар.
Тэхналогія,
што была выкарыстана на ўроку: Элементы тэхналогіі французскіх педагагічных
майстэрняў.