Чц, 28.03.2024, 12:05Галоўная | Рэгістрацыя | Уваход

Пошук

Форма ўваходу

Нашы апытанні

Перайсці да ўсіх апытанняў на сайце
Ці з'яўляецца для Вас актуальным дыстанцыйнае навучанне?
Усяго адказаў: 783

Воблака тэгаў

Матэрыялы

Каментарыі: 568
Гасцёўня: 65
Загрузак: 518
Галерэя: 46

Навіны сайта

Статыстыка

...

Первый Каталог - Каталог сайтов Беларуси, России, Украины BS.BY - Бизнес Сайт. Каталог сайтов, магазины, товары, частные объявления Информер ТИЦ PR

Наш банер

belkabinet.by – Віртуальны кабінет: сайт для настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры

Інтэрактыўная прэзентацыя - Форум
[ Новыя паведамленні · Удзельнікі · Правілы форума · Пошук · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Форум » Форум для настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры » Форум » Інтэрактыўная прэзентацыя (Інтэрактыўная прэзентацыя на ўроках мовы і літаратуры)
Інтэрактыўная прэзентацыя
АдмiнiстратарДата: Чц, 26.01.2012, 20:42 | Паведамленне # 1
Генералісімус
Група: Адміністратар
Паведамленняў: 10
Узнагароды: 2
Рэпутацыя: 11
Статус: Офлайн
Давайце падзелімся вопытам стварэння інтэрактыўных прэзентацый. Наогул, што вы разумееце пад "інтэрактыўнай прэзентацыяй", і як вы вызначаеце месца такой прэзентацыі ў навучальным працэсе? Чым адрозніваецца інтэрактыўная прэзентацыя ад звычайнай?
Пытанняў па гэтай тэме шмат. І мы разам зможам знайсці на іх адказы. Далучайцеся да абмеркавання!
 
АдмiнiстратарДата: Ср, 08.02.2012, 14:31 | Паведамленне # 2
Генералісімус
Група: Адміністратар
Паведамленняў: 10
Узнагароды: 2
Рэпутацыя: 11
Статус: Офлайн
Прэзентацыя прадстаўляе спалучэнне камп’ютарнай анімацыі, графікі, відэа, музыкі і гукавога шэрагу, якія арганізаваны ў адзінае асяроддзе. Як правіла, прэзентацыя мае сюжэт, сцэнарый і арганізаваную структуру для зручнага ўспрымання інфармацыі.
Прэзентацыя звычайна ўтрымлівае ў сабе тэкст, ілюстрацыі да яго, і вытрымана ў адзіным графічным стылі.
Адметнай асаблівасцю прэзентацыі з'яўляецца яе інтэрактыўнасць, гэта значыць ствараецца для карыстальніка сучаснымі камп’ютарнымі сродкамі магчымасць узаемадзеяння з малюнкам.
Сёння інфармацыйныя тэхналогіі дазваляюць ствараць прэзентацыі з выкарыстаннем аўдыё- і відэафайлаў, рабіць прэзентацыі дынамічнымі і інтэрактыўнымі, выкарыстоўваць у іх гіпертэкставыя спасылкі.
Інтэрактыўная прэзентацыя – сукупнасць арыгінальнай дызайнерскай канцэпцыі разам з інтуітыўна зразумелым навігацыйным блокам. Асноўнае адрозненне ад відэапрэзентацыі – гэта даданне механізму навігацыі. Таксама ў інтэрактыўную прэзентацыю ўбудоўваецца даведачная інфармацыя, тэкставыя апісання, дзвух- і трохмерныя эфекты. Карыстальнік можа сам вызначыць сабе ход прагляду ўсёй інтэрактыўнай прэзентацыі або асобных яе частак.
У такіх прэзентацыях рэалізавана магчымасць выбіраць, як спосаб вывучэння вучэбнага матэрыялу, так і ступень падрабязнасці выкладу матэрыялу, адаптаваць інфармацыю і забяспечыць індывідуальны падыход да кожнага навучэнца. З дапамогай інтэрактыўных прэзентацый зручна рэалізаваць індывідуальныя "экскурсіі'' па вучэбным матэрыяле, якія дазваляюць карыстальніку самастойна азнаёміцца з інфармацыяй аб прадмеце. Інтэрактыўная прэзентацыя – гэта дыялог паміж камп’ютарам і чалавекам, у якім чалавеку прадстаўляецца магчымасць шукаць і знаходзіць для сябе інфармацыю самастойна, па меры неабходнасці.
Карыстальнік кіруе інтэрактыўнай прэзентацыяй, прымаючы рашэнне аб тым, які матэрыял для яго важны, і ажыццяўляючы на экране камп’ютара выбар, г.зн. паказваючы курсорам на патрэбны аб'ект і выконваючы націскам кнопкі мышы або націскаючы клавішу на клавіатуры. Камп’ютар адказвае на дзеянні карыстальніка выдачай патрэбнай інфармацыі.
Усе інтэрактыўныя праграмы маюць агульнае ўласцівасць: яны кіруюцца падзеямі. Гэта азначае, што калі адбываецца некаторы падзея (націск клавішы, пазіцыянаванне курсора на экранны аб'ект) праграма ў адказ выконвае адпаведнае падзеі дзеянне.
Для карыстальніка інтэрактыўная прэзентацыя - гэта рэалізаваная ў зручнай і займальнай форме магчымасць ажыццяўляць пошук патрэбнай інфармацыі, паглыбляючыся ў яе настолькі, наколькі гэта было прадугледжана стваральнікам прэзентацыі. Напрыклад, карыстальнік можа прыступіць да вывучэння тэмы ўрока з таго, што прачытае на экране камп’ютара агульныя звесткі аб ім; затым пры ўмове націску па гіпертэкставай сувязі (падкрэсленае ці наадварот колерам слова або фраза), па кнопцы або па піктаграме яму ўяўляецца больш падрабязная інфармацыя аб канкрэтных пытаннях па дадзенай тэме.
Іншы адметны прыкмета якаснай інтэрактыўнай прэзентацыі - гэта закладзенае ў ёй ўласцівасць захапляць карыстальніка і ўтрымліваць у ім цікавасць да прадстаўляе матэрыялы. Лепшыя актыўныя прэзентацыі ўтрымоўваюць элементы нечаканасці, якія спрыяюць стымуляцыі цікавасці карыстальніка да далейшых даследаванняў.
Інтэрактыўныя сродкі мультымедыя дазваляюць значна пашырыць аўдыторыю атрымальнікаў інфармацыі і забяспечыць індывідуальны падыход да кожнага навучэнца. З дапамогай інтэрактыўных прэзентацый зручна рэалізаваць індывідуальныя "экскурсіі'' па ўроку, якія дазваляюць карыстальніку самастойна азнаёміцца з інфармацыяй аб структуры, тэме і інфармацыі аб уроке.
 
АдмiнiстратарДата: Аў, 21.01.2014, 08:58 | Паведамленне # 3
Генералісімус
Група: Адміністратар
Паведамленняў: 10
Узнагароды: 2
Рэпутацыя: 11
Статус: Офлайн
У сучаснайшколе ўсё часцей і часцей на ўроках, факультатывах, пазакласных мерапрыемствах
выкарыстоўваецца мультымедыйныя прэзентацыі (МП).
Тэрмін
прэзентацыя (ад лац. praesento – перадаю, уручаю ці англ. present -
прадстаўляю)[1] маешырокае і вузкае значэнне. У шырокім сэнсе прэзентацыя – гэта выступленне,
даклад, абарона праекта і г.д., якая можа суправаджацца паказам слайдаў,
малюнкаў, фільмамі і аўдыёзапісамі. У вузкім значэнні – электронны
дакумент  пэўнага роду.
МП – гэта
ўнікальны навучальны інструмент у руках настаўніка, які пераўтварае вучэбную
нагляднасць з статычнай у дынамічнай, што дазваляе адначасова ўздзейнічаць на
некалькі органаў пачуццяў, тым самым павышаць эфектыўнасць і якасць матэрыялу
на ўроках, а таксама вырашаць лакальныя педагагічныя задачы.
Для таго, каб
мультымедыа стала сапраўды дзейсным ЭСН, неабходны пэўныя ўмовы:
1.     Камп’ютарная адукацыя настаўніка.
2.     Разуменне ролі сваёй прэзентацыі ў структуры ўрока.
Памылкі
выкарыстання МП на ўроку:
–       Прэзентацыя можа “не ўпісваецца” ў агульны ход урока (непрывязана да этапаў занятка).
–       Прэзентацыя дубліруе словы настаўніка (мультымедыа непавінна замяняць настаўніка, а толькі дапаўняць яго, дапамагаць).
–       Няправільнае афармленне слайдаў (празмернае выкарыстаннеанімацыі, няправільнае выкарыстанне шрыфтоў, колераў, малюнкаў і г.д.).
Адсюль можна
зрабіць вывад, што перад тым, як падрыхтаваць МП, кожны настаўнік павінен
дакладна прадумаць навошта, як, калі ён будзе выкарыстоўваць гэты ЭСН на ўроку.
 


[1]Кравченя, Э.М. Технические средства обучения / Э.М. Кравченя. – Мн. : БГПУ им.
М. Танка, 2001
 
АдмiнiстратарДата: Аў, 21.01.2014, 08:59 | Паведамленне # 4
Генералісімус
Група: Адміністратар
Паведамленняў: 10
Узнагароды: 2
Рэпутацыя: 11
Статус: Офлайн
Навошта патрэбна прэзентацыя да ўрока?
МП можа
выкарыстоўвацца з мэтай:
1)    візуалізацыі нагляднага матэрыялу, які нельга ці нязручнапрадставіць у іншых выглядах (рэпрадукцыі карцін, партрэты, выявы рэчаў, схемы,
табліцы і інш.). Аднак МП не можа поўнасцю замяніць раздатачны матэрыял, а
толькі зэканоміць час настаўніка на афармленне пэўнай інфармацыі на дошцы;
2)    прадстаўлення апорнага канспекта, які будзе служыць“каркасам” усяго ўрока;
3)    праверачкі ведаў, уменняў і навыкаў (апытальнік, тэст).
Такім чынам,
настаўнік беларускай мовы і літаратуры можа ўводзіць прэзентацыю на этапах:
–       вывучэння новага матэрыялу;
–       замацавання пройдзенага;
–       паўтарэння і практычнага прымянення атрыманых ведаў,уменняў і навыкаў;
–       абагульнення і сістэматызацыі;
–       кантролю ведаў.
 
АдмiнiстратарДата: Аў, 21.01.2014, 08:59 | Паведамленне # 5
Генералісімус
Група: Адміністратар
Паведамленняў: 10
Узнагароды: 2
Рэпутацыя: 11
Статус: Офлайн
Як і калі выкарыстоўваць МП на ўроку?
Спецыфіка
выкарыстання вынікае з тыпаў МП. Прэзентацыі класіфікуюцца па спасабу
прадстаўлення (прэзентацыя, якаясуправаджаецца выступленнем настаўніка; прэзентацыя для самастойнага прагляду),па інтэрактыўнасці (лінейная іінтэрактыўная прэзентацыя), па зместу інфармацыі (прэзентацыя-апорны канспект,кантрольна-навучальная прэзентацыя, прэзентацыя-нагляднасць, комплексная
прэзентацыя
).
Любая
прэзентацыя, якая ўжываецца непасрэдна на ўроку і прастаўляецца ўсяму класу,
павінна суправаджацца выступленнем настаўніка. Як было сказана вышэй, ЭСН не
замяняюць настаўніка, а толькі дапаўняюць яго, таму ўсе слайды каменціруюцца
настаўнікам. Прэзентацыя для самастойнагапрагляду можа быць прапанавана вучням у якасці асноўнага ці дапаможнагаматэрыялу для азнакамлення ў вольны час з мэтай атрымання новых ведаў,
паўтарэння, сістэматызацыі, кантролю ведаў.
У лінейнай МП слайды паслядоўна замяняюцьадзін аднаго, ствараючы суцэльны ланцужок. Матэрыял у такіх прэзентацыях
падаецца паэтапна, згодна з планам урока. Слайды інтэрактыўнай прэзентацыі дэманстрыруюцца ў залежнасці ад дзеянняўкарыстальнікаў. Напрыклад, пераходзячы па гіпертэкставых спасылках, можна
самаму кіраваць ходам прэзентацыі. У гэтым выпадку актывізуецца пазнавальная
дзейнасць. Таксама інтэрактыўная МП можа выкарыстоўвацца з мэтай замацавання і
кантролю ведаў, уменняў і навыкаў.
Прэзентацыя-апорны канспект прадстаўляе сабою кароткае выкладанне тэарэтычнагаматэрыялу ўрока (асноўныя паняцці, даты, схемы, табліцы).
Прэзентацыя-нагляднасць – слайд-шоу нагляднай інфармацыі (рэпрадукцыі карцін,фотаздымкі, малюнкі, схемы, табліцы і інш.). Такая МП дазваляе, напрыклад,
правесці экскурсію ў музей, карцінную галерэю, па розных мясцінах, якія вучні
змогуць наведаць віртуальна. Таксама прэзентацыя-нагляднасць можа замяніць ці
дапоўніць раздатачны матэрыял ці запісы на дошцы, што эканоміць выдаткі і час
настаўніка. Такая МП часта выкарыстоўваецца на ўроках вывучэння новага
матэрыялу.
Кантрольна-навучальная прэзентацыя (тэст, трэнажор) дазваляе аўтаматызаваць замацаванне і кантроль атрыманыхведаў.
Комплексная
прэзентацыя можа ўключаць у сабе і апорны канспект, і нагляднасць, і кантроль
ведаў, што робіць урок разнастайным і павышае эфектыўнасць выкладання.
 
Настаўнік
беларускай мовы і літаратуры можа выкарыстоўваць МП на наступных этапах ўрока:
–       Этап праверкі дамашняга задання (на экране можнапрадставіць правільна выкананае практыкаванне, калектыўна разабраць цяжкасці і
памылкі, задаць правакацыйныя пытанні).
–       Этап вывучэння новага матэрыялу (апорны канспект,нагляднасць).
–       Этап першапачатковага замацавання ведаў (заданні, якіяпатрабуюць мысленчай актыўнасці, праблемныя сітуацыі).
–       Этап кантролю ведаў (тэст, трэнажор).
–       Этап самастойнай работы (заданні на самаправерку ісамаацэнку).
–       Этап падвядзення выніку ўрока.
–       Рэфлексія.
 
АдмiнiстратарДата: Аў, 21.01.2014, 08:59 | Паведамленне # 6
Генералісімус
Група: Адміністратар
Паведамленняў: 10
Узнагароды: 2
Рэпутацыя: 11
Статус: Офлайн
Этапы стварэння МП
                               I.     Падрыхтоўка
1.    Пачатак работы
Выбар тэмы,
пастаноўка мэт і задач прэзентацыі (зыходзячы з мэт і задач ўрока). Трэба
канкрэтна ўсвядоміць, навошта патрэбны такі ЭСН, чым ён можа узбагаціць урок і
прыцягнуць увагу.
2.    Вызначэнне зместу МП
Складаецца
план (структура) будучай прэзентацыі, намечваецца тэкст, падбіраюцца
фатаздымкі, малюнкі, схемы, табліцы, гукавыя файлы і відэаролікі, якія будуць
выкарыстоўвацца ў прэзентацыі. Вызначаецца колькасць слайдаў, іх лагічны
ланцужок.
                     II.           Увасабленне ідэі
1.    Дызайн прэзентацыі
Вызначэнне
колеравай гамы, памера шрыфта, сістэмы размяшчэння аб’ектаў.
2.    Непасрэднае стварэнне МП з дапамогай камп’ютарных сродкаў
–             Уводі рэдакціраванне тэксту (ствараюцца тэкставыя слайды, правяраюцца арфаграфічныя
памылкі і недакладнасці, стылістыка, афармленне).
–             Афармленненагляднасці (дакладна прадумваецца колькасць і размяшчэнне малюнкаў,
фатаздымкаў, схем, табліц).
–             Устаўкавідэа і анімацыі.
–             Афармленнегукавога суправаджэння.
                 III.           Рэпетыцыя ўзнаўлення
Прагляд
прэзентацыі, азначэнне часавых інтэрвалаў, супастаўленне з планам урока,
карэкцыя парадку слайдаў у агульнай структуры.
 
АдмiнiстратарДата: Аў, 21.01.2014, 08:59 | Паведамленне # 7
Генералісімус
Група: Адміністратар
Паведамленняў: 10
Узнагароды: 2
Рэпутацыя: 11
Статус: Офлайн
Агульная структура прэзентацыі
Структура прэзентацыі вызначаецца наяўнасцю тытульнага слайда, слайдаў агульнага сцэнарыя, заключны слайд.
На тытульным слайдзе размяшчацца тэма ўрока, нумар класа, у якім праводзіцца ўрок, прозвішча, імя настаўніка.
Пасля тытульнага слайда можна размясціць слайд з мэтамі і задачамі ўрока, але гэтая інфармацыя павінна падавацца тэзісна.
Заключны слайд (апошні) можа змяшчаць падзяку настаўніка за ўрок, пажаданні поспехаў і г.д.
Але ў агульную структуру можна ўключыць інфармацыю аб выкарыстанай літаратуры.

Найбольш папулярнай і даступнай праграмай для стварэння мультымедыа з’яўляецца PowerPoint, якую могуць асвоіць настаўнікі з мінімальнымі ведамі камп’ютара.
 
Форум » Форум для настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры » Форум » Інтэрактыўная прэзентацыя (Інтэрактыўная прэзентацыя на ўроках мовы і літаратуры)
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

Квасюк Ганна Генадзеўна, ДУА САШ №182 г. Мінска © 2009-2024 |
Рейтинг сайтов